torsdag, februar 16, 2006

Så er EU klar med Muhammed-resolution:

"Den såkaldte resolution indeholder et budskab om, at ytringsfriheden er en central europæisk værdi, der skal værnes om. Men samtidig skal det være sådan, at man skal bruge sin ytringsfrihed med respekt for andre religioner og folkeslag.

Erklæringen indeholder desuden en fordømmelse af volden mod danske ambassader, en advarsel mod at gå ekstremisternes ærinde og EU's fulde opbakning til Danmark" (jp.dk i dag).

"Respekt for andre religioner", det er nok lidt optimistisk. Allerede Fogh kom til at sige på arabisk fjernsyn, at danskerne respekterer islam dybt.. Hvorfor ikke bare:

We deeply tolerate the great religion of islam.

3 kommentarer:

  1. De kan starte med at respektere os, og holde op med at kalde ikke-muhamedanske piger for ludere, brænde kristne kirker af, sprænge antikke Buddha-statuer i luften, flyve passagerfly ind i højhuse, lade småpiger indebrænde, fordi de ikke bærer sløret korrekt - fortsæt selv.

    Jeg har ikke en hamrende neglefil tilovers for den nazi-ideologi, og det viser mig kun, hvor dumme vi er i Vesten, når vi giver efter for den samling eunuk-handlere og kamelvaskere, som ikke en gang selv gider at pumpe olien op af deres egen undergrund.

    Pyha, det gav lidt luft...

    SvarSlet
  2. Og jeg er fandenbankemig helt enig i den betragtning :-D

    SvarSlet
  3. Tja vi har jo personer på "tålt ophold" her i landet.

    Måske skulle man lave den samme formulering om Islam i FN og EU regi.

    Og dog for jeg har selv svært ved at tåle den naziidologi.
    På det punkt er jeg rørende enig med Anna Lytiger :-)

    SvarSlet