torsdag, marts 09, 2006

Hvor bliver dialogen af?

Hvor bliver dialogen af? Dialogbanden himler op om dialog, dialog, dialog, og så kommer der ikke mere fra dem.

"Jeg er flink".
"Jeg er også flink".
"Skal vi så leve sammen i co-eksistens?"
"Det kan vi godt"
................................................................................................
.....................................................................
"Nå, men hej".
"Hej".

Der er jo ingen dialog. Der er monologer i alle retninger om dialog, men fra dialogbandens side ér der ingen dialog om sagen, som jeg går ud fra er forholdet mellem islam og vesten.

Taler man klart og tydeligt, så er det ikke dialog, men konfrontation. Det betragtes som ondt.

Men tanken flyver forud og konfronterer os med alt, hvad den finder. Og det vil den blive ved med, det kan man ikke forhindre.


2 kommentarer:

  1. Du har jo fuldstændigt ret, der er ingen dialog, og det er ret beset meget svært at forestille sig at der skal komme en reel indholdsfuld dialog ud af alle disse look-a-like dialoger.

    Og jeg tror også "dialogen", eller rettere meningsudekslingen med islamisterne er overstået, de mener deres religionspåbud skal efterleves af andre end dem selv, det mener vi ikke, og så, nåe ja, så er den ligesom ikke meget længere.

    Tilbage er to ting.

    For det første, det er nu de demokratiske muslimer i Danmark skal sige "spøg til side, nu skal der arbejdes" Og ligesådan skal vi "oprindelige" danskere vise at vi tror på dem og mener det når vi siger at det er ok at være muslim bare det er en del af privatsfæren. Kort sagt der skal nu handling bag orderne.

    For det andet er der slaget mellem det jeg tillader mig at kalde "de nyttige idioter" og så os der mener det der med grundlæggende rettigheder alvorligt. Se dén er strags meget sværere... fordi som det er sagt "Vinderen skriver historie-bøgerne".......

    PS. skøn blog du har, føler mig hjemme her...har derfor tilladt mig at linke til dig.

    SvarSlet
  2. Hvis det er vinderne, der skriver historien, så bliver det Dansk Folkeparti, der kommer til at skrive den.

    Tænk at det skulle blive sådan et stue-urent taber-parti, der får det sidste ord. Hvor må det være ydmygende for kulturrelativisterne.

    Jeg klapper i min små hænder!

    SvarSlet