onsdag, marts 08, 2006

Kvindernes internationale kampdag

Jeg har fejret kvindernes internationale kampdag ved at melde mig ud af Dansk Kvindesamfund. Kvindebevægelsen arbejder ikke for kvinder mere, men for ligestilling. Frem for at skaffe fordele til kvinder på områder, hvor vi er bagud, går den aktivt ind og skaffer fordele til mænd på de få områder, hvor de er bagud:

I ligestillingens navn arbejder kvindebevægelsen for, at flere mænd får forældremyndigheden ved skilsmisse. En glad foræring, værsgo.

I ligestillingens navn arbejder kvindebevægelsen for, at en del af orloven øremærkes til faderen. En foræring mere, bitte schön.

I ligestillingens navn arbejder kvindebevægelsen for at dekonstruere ideerne om køn.

Man griner af biologiske karakteristika, især af moderinstinkter - og såmænd også af udmærkede mandlige instinkter.

Man griner af ganske almindelige mænd og kvinder og deres stærke kønspræg. Man vil manipulere dem til rette, lovgive om nødvendigt.

Man holder en lille minoritet af intellektuelle mænd og kvinder op som almindeligt forbillede, selvom der ifølge genetikforskere som Helmuth Nyborg helt målbart ér mindre køn at komme efter hos de intellektuelle, målt i kønshormon.

Men indvandrerkvinders forhold rører man ikke ved, før de står i døren til Grevinde Danner Stiftelsen og har fået tæsk.

Jeg kan slet ikke bruge det til noget. Men det er godt med en markering, så man husker at få meldt sig ud.

5 kommentarer:

  1. Ja, det er underligt, at det er i Jyllandsposten, den gamle mandsdominerende liberale avis, at man skal læse noget, der minder om interesse for indvandrerkvinders vel og vel. Endda den ene leder fokuserer på det emne.

    Elisabeth Møller Jensen fra KVINFO har mere travlt med at kritisere Jørgen Leth for hans seneste libertinerbog og at kritisere Jyllandsposten og regeringen, som hun kalder landsforræder.

    Føj siger jeg bare. Næh, ny kvindesag tror jeg med tiden må komme fra indvandrekvinderne selv. Måske på vej med den norske indvandrer standup-komiker.

    Der er ingen hjælp af hente fra de gamle betonfeminister og de nyere af slagsen "Nu kan det være nok"-generationen er tankevækkende tavse om kønsproblematikken blandt indvandrere.

    Juliane

    SvarSlet
  2. Jeg stifter snart Moderate Mandschauvinister i et forsøg på at lade maskulinitet komme til ære og værdighed igen i samfundet. Måske du en dag vil lave en støtteforening ;o)

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  4. Eller måske ikke! :) Nej, du, hvis jeg skal melde mig ind i noget, så skal det være i "Ekstreme kvindeschauvinister".

    de skal knokle fuldstændig ensporet og indædt som Danmarks Lærerforening eller Dansk Industri for at skaffe alle tænkelige fordele til kvinderne, jo mere jo bedre. På alle områder. Ingen nåde.

    Som logebrødre og old boys network skal de bane vejen for deres medlemmer, manipulere presse og beslutningstagere, grave dirt op om vores modstandere.

    En mellemting mellem Foreningen Far og Dansk Metal.

    Forære det hele væk kan jeg selv gøre.

    SvarSlet
  5. Godt for dig, at du har meldt dig ud.

    Du er så det, man kalder "a women-firster"?

    Dem bryder jeg mig ikke meget om, men må dog respektere din afstandtagen til den postmoderne feminismes naivitet.

    Kvinder og mænd - lige af værd og rettigheder, men ikke af evner og behov.

    SvarSlet