fredag, marts 31, 2006

Lærere kræver deres skole nedlagt

"En skole i et af Berlins mest betændte kvarterer har så mange problemer, at inspektøren og lærerkollegiet opfordrer til, at den lukkes. 83 procent af eleverne er indvandrere, og en hård kerne terroriserer resten. Der er ikke mere at gøre, mener personalet" (Berlingske 31.03.06).

Lærerne har mistet kontrollen over eleverne. Vold, hærværk og "menneskeforagtende opførsel" præger miljøet. Eleverne ignorerer lærerne og angriber dem undertiden korporligt. Lærerne har mobiltelefoner på sig for hurtigt at kunne tilkalde hjælp.

Der er skabt er "terrorregime, hvor de få tilbageblevne, indfødte børn holder lav profil og taler gebrokkent tysk for at ligne deres indvandrerkammerater så meget som muligt. Indvandrerbørnene omtaler tyskerne som svinekødædere".

Pga. dårlige erfaringer med vold, tyveri og overfald tager man ikke længere på tur.

I et andet belastet kvarter i Berlin, Kreuzberg, meddelte skolen sidste år, at samtlige elever nu havde udenlandsk baggrund.
"Politologen Stefan Luft fra Bremen erklærede i denne uge de sidste 30 års integrationspolitik i hovedstaden for en fiasko. En af årsagerne er ifølge Luft, at indvandrerelever kun går på skoler i deres eget område".

Man vil nu forsøge at løse problemerne ved at sprede indvandrerbørnene ud over andre skoler, hvor de er i mindretal. Endnu da!

Det kræver selvfølgelig lidt mere af de europæisk-muslimske selvstyrers sammenhængskraft, men mon ikke de ved en ihærdig indsats formår at holde sammen på flokken alligevel, så yderligere integration kan forhindres. Et par ekstra koranskoletimer og lidt mere arabisk tv, så kan hvert eneste lille muslimske skolebarn også i fremtiden holdes 100% integrationsresistent.

23 kommentarer:

  1. --

    De fleste unge danske muslimer ser aldrig arabisk tv, læser aldrig koranen, går aldrig i moske og næsten ingen går på muslimske friskoler.

    De ser til gengæld mange amerikanske tv-serier. Hvorfor skulle det være anderledes i Tyskland?

    Bare lige for at få HELE virkeligheden med.

    SvarSlet
  2. Er du ikke rar at dokumentere det?

    SvarSlet
  3. Hvordan skal jeg dokumentere det? Det kan man jo ikke. Jeg kan bare berolige dig med, at unge muslimer i Danmark hører den samme amerikanske musik og ser de samme amerikanske film, som du gør. Så du kan være helt rolig.

    Hvorfor focuserer du ikke på de rabiate islamister istedet for at skælde ud på alle muslimer?

    Du tror det nok ikke, men jeg kæmper imod islamisterne i lige så høj grad som du gør. Der er en del ting, vi kan blive enige om...

    P.S Fransk er et smuk sprog.

    --

    SvarSlet
  4. Ja ja, fransk er et fint sprog :)

    MAn kan da godt samle oplysninger ind, det er bare at starte et sted:

    I 2004/05 gik der 59.382 såkaldt to-sprogede i den danske folkeskole. Samme år gik der 8.986 to-sprogede i friskolerne. Det er da et pænt tal. Hertil kommer, at en del folkeskoler i Danmark er næsten lige så indvandrerdominerede som eksemlerne fra Tyskland. Hvordan det ser ud med koranskoler (altså fritidstilbud), kunne man tilsvarende undersøge.

    Læs mere her:
    http://www.uvm.dk/statistik/tosprogedeigrundskolen.htm

    Jeg vil godt lige vende tilbage til den med, hvorfor jeg ikke nøjes med at skælde ud på de rabiate islamister.

    SvarSlet
  5. Se, hvor fint det går på Al-qudskolen:

    Hjemmesiden viser en oversigt over elever i de enkelte klasser, fordelt på køn. Der er 6 danske ord i skemaet, de fire er stavet forkert!

    Vi snakker "drengne", "klass", "alle klasse", "lære" (i stedet for lærere).

    http://www.alqudsskole.dk/allclasses.php

    Jeg troede ellers, at skolen var blevet lukket, men den er stadig at finde på undervisningsministeriets liste over friskoler.

    En ting til: 44 procent af de tosprogede, der vælger en friskole frem for en folkeskole, vælger en af 21 skoler, hvor over 90 procent af eleverne er tosprogede (se forrige kommentars link til uvm).

    Så det er også en sandheds med modifikatoiner, når man ofte hører, at tosprogede vælger friskoler for at slippe for indvandrerskoler.

    SvarSlet
  6. Islam er søreme kulturberigende for Danmark. Hvor herre bevares!

    Islamofob

    SvarSlet
  7. Hammouti:

    Nu synes jeg at du og andre muslimer skal gøre, som Ulla foreslår: Gør noget for at dokumentere, at der er vestligt orienterede muslimer i Danmark.

    I den store by, hvor jeg bor, er der efterhånden rigtig mange kvinder med tørklæder - sådanne tørklæder, som kvinder bærer i arabiske regimer.

    Hvis du og andre muslimer gør en kæmpe indsats for at dokumentere, at muslimer VIL vesten, VIL Danmark, så bliver der helt sikkert også et bedre klima i DK.

    Det skal vel ikke kun være rabiate muslimer som bl.a. hende socialrådgiveren fra Odense. Hun hedder noget i retning af Assma.

    Hun er foruroligende rabiat i sin adfærd og i sine meninger.

    Så, jo tak, gør noget, for at få os til at se et andet islam end den rabiate af slagsen.

    Moderate Muslimer er godtaget.

    SvarSlet
  8. Skal jeg være hudløs ærlig, tror jeg slet ikke at muslimer med samme demokratiske sindelag som os Danskere findes i særligt højt tal.

    Dem som i kalder moderate er en and opfundet af den venstrefløj der konstant tuder os ørene fulde af at det kun er en pyttelille del af muslimerne i DK der er problemer med, når kriminalstatistikker olign viser stik modsat.

    Jeg tror ikke på dem mere, jeg tør simpelthen ikke stole på dem mere (ikke engang dem der tatovere demokrat på armene)
    Og skal jeg være ærlig så jeg helst at de aldrig var blevet lukket ind, og nu da de er, så jeg dem gerne hældt ud igen.

    Beklager muslimer, i har haft over 30 år til at bevise at i kunne begå jer i Danmark, og i er fejlet med et brag (ligesom i iøvrigt er det i samtlige andre europæiske lande)
    Konsekvensen må være at vi skilles nu, tilsyneladende ser vi jo gang på gang at i ville foretrække lande som Iran og Saudi arabien,(lande som man påstår sig flygtet fra) havde jeg været i jeres sko og følt Danmark så dårligt som i tit og ofte giver udtryk for, havde jeg fluks købt en billet til et "rent" islamisk land.

    SvarSlet
  9. Til UNT:

    På Sjællandsgade Skole på Nørrebro, hvor jeg selv har gået, klarede jeg mig (som datter af to marokkanske forældre) bedre end samtlige etnisk danske elever.

    Hvordan vil du forklare, at etnisk danske elever på min gamle skole røg hash, stjal bilradioer, ikke lavede deres lektier, dumpede fag, slog på pigerne (bl.a. mig)?

    Vil du forklare det med deres religion? Sociale opvækst? Natur? Etnicitet? Opdragelse?

    Jeg er enig i, at der er problemer med for mange unge muslimer, men jeg er bare uenig i, HVORFOR der er problemer. Det er som om du vil gøre islam til roden til alle problemer i det danske samfund.

    Til den anonyme:

    Jeg skal svare dig, så snart du træder ud af anonymitetens skygge.

    --

    SvarSlet
  10. Der findes selvfølgelig også socialt belastede (eller belastende, som det retteligt burde hedde), men det er typisk ikke deres religion, de er belastede af.

    Når nu du praler lidt, så måtte jeg lige se, hvad du har været oppe imod på Sjællandsgades skole på Nørrebro. Se resultater her:

    http://www.uddannelsesstatistik.dk/pls/www_ndb/ndb?z_action=tabel&z_rapportid=96636877

    To ting er bemærkelsesværdige:

    1) Snitter er raslet ned siden 2001 og ligger nu i den meget lave ende

    2) Drengenes karakterer er helt i bund, mens pigernes er ok (klik i skemaet og se forskellen).

    En del indvandrerpiger klarer sig godt i uddannelsessystemet, og det undrer mig da slet ikke, at du også har klaret dig godt.

    SvarSlet
  11. Hammouti, du tilhører undtagelsen og ved det. Gider du ikke droppe de dumsmarte løgne?

    En del klarer sig tåleligt, men ca. halvdelen af de arabisk-muslimske unge snakker perkerdansk i dagligdagen. Det er ulideligt at høre deres brovtende og aggressive tone i det offentlige rum, og jeg synes æligt talt de skulle ekspederes ud af mit land eller i det mindste samles i grupper og sendes på hård indoktrinering.

    Kan du forstå det, eller gider du fortælle mig, hvorfor jeg skal lade mit ellers glimrende land omforme til Gaza-striben ?

    Hilsen Ole

    SvarSlet
  12. Magasinet 'Penge og Privat�konomi' samt Ekstrabladet har haft artikler om k�b af ejerlejligheder i Berlin, som er v�ldig attraktivt lige nu, men hvad er fremtidsperspektivet? S� vidt jeg ved er Berlin den st�rste tyrkiske by udenfor Tyrkiet? Lige nu er det Kreuzberg - hvad bliver det n�ste? Forrige gang jeg var der, var hele midtbyen afsp�rret p� grund af 'Tyrkisk Festival'?

    SvarSlet
  13. Ulla:

    Bruger du ikke en forklaringsmodel overfor danskere og en anden overfor indvandrere, når du skal forklare, hvorfor nogle unge bliver socialt belastende (hæhæ)?

    Ole:

    Hvis du ville gøre mig ked af det, så er det lykkes.

    --

    SvarSlet
  14. Det er alstå ikke elevernes skyld, at de ikke kan dansk efter endt skolegang!
    Det er lærerne, der har ansvaret for børnenes indlæring - og i de københavnske folkeskoler er det ynkeligt, hvor ufaglige de kommunaltansatte lærere gebærder sig. De laller sig gennem undervisningen og undskylder sig med, at "tosprogede" børn er svære at undervise - dertil kommer "stress" og utallige sygemeldinger, faglige møder, kaffedrikning og politiske aktiviteter med enhedslisten og SF.

    Kikker man derimod på privatskolerne i København, så læg venligst mærke til, at privatskolerne topper i det faglige gennemsnit, deraf 4 private muslimske friskoler, mens de københavnske folkeskoler ligger og skraber bunden. Naturligvis ligger alQuds skolen på bunden; det er elendige lærere og en enndu mere elendig betyrelse de har - jeg giver folk ret i, at al-Quds skole skulle have været lukket for længst - sammen med flere af de københavnskske folkeskoler!

    Islam kræver af de troende at de uddanner sig - om de så skal til Kina for at hente viden. De børn, der ikke vil lære at stave og regne og som stjæler, lyver eller overfalder andre børn, det er ikke dem, der er de mest troende skal jeg hilse og sige - det er de mest integrerede! De har lært, at der er "kraftedme ytringsfrihed i Danmark, din bøsserøv, så du skal fanme ik gi maj lektier for igen!"

    Jeg arbejder selv som lærer, og jeg fatter ikke, hvordan man kan tillade at en elev skaber sig i klassen? Hvorfor kan københavnske folkeskolelærere ikke sætte sig i respekt overfor eleverne? Jeg underviser masser af "tosprogede" børn og ingen af dem kalder andre for "ludere" eller glemmer lektierne. Det er folkeskolelærerne, der er for dårlige til deres job. De er inkompetente, når de giver børnene skylden for deres egne faglige mangler og derefter vil sprede børnene ud på andre skoler - ved at sprede elever vil man dække sig ind bag ved sin egen inkompetence.

    Og med Ritt Bjerregaard som borgmester, ved vi jo, hvad klokken har slået. Var jeg skoleborgmester i København, ville jeg fyre uduelige skoleledere og lærere og privatisere skolerne og give de nye ledelser frie hænder til at skabe god undervisning - faglige møder med røde faner er ikke en del af den plan.

    SvarSlet
  15. Hammouti: Man er nødt til at se på de forskellige grupper for at få en forståelse for, hvad der karakteriserer dem. Den danske kriminelle undergrund er efterhånden lille. De relativt meget få danskere, der bliver kriminelle, er typisk prægede af lav intelligens og høj aggressivitet. Der findes irriterende forskere, der foretager den slags politisk ukorrekte målinger.

    De danske rockere har så i tilgift bandeidentiteten som den forstærkende faktor, der forsyner dem med et alternativt sæt af normer og moralsk og mentalt løsriver dem i forhold til det omkringliggende samfund.

    Det betyder, at det danske samfund har svært ved at hakke sig igennem til deres "samvittighed". Deres rockerbrødre leverer et instant fællesskab, der gør dem resistente over for det, en dansk socialarbejder fx har at tilbyde. Men heldigvis går rockeridentiteten ikke i arv, så hver ny lille dansker starter frisk og imødekommende i folkeskolen, med en positiv indstilling til det danske samfund. Så problemet er ikke så stort.

    Nu har vi fået nogenlunde has på rockerne, så det er virkelig kun Danmarks absolutte bund, der er forhærdede og vedvarende kriminelle.

    Og så til muslimerne: hvis vi nu skulle bruge samme model, så er det da muligt, at mange af dem (for her er det jo ikke bare en lille procentdel, der er kriminelle) har lav intelligens og høj aggressivitet. Ville du være mere glad, hvis jeg forsøgte mig med den model? Nej vel?

    Sociale forhold da? Skyldes muslimers overrepræsentation i kriminalitetsstatistikkerne ikke bare sociale forhold? Det kunne man forestille sig, men hvad forklarer så disse sociale forhold, fx det lave uddannelsesniveau, arbejdsløsheden, den manglende fællesskabsfølelse i forhold til det omkringliggende samfund, det alternative normsæt?

    Det er simpelthen ikke nok at henvise til sociale forhold som forklaringsfaktor, hverken i forhold til danskere eller udlændinge, for det er en forklaring, der ikke giver en forklaring. Det er en tautologi: de kriminelle er arbejdsløse, de arbejdsløse er kriminelle... Spørgemålet er stadig ikke besvaret: Hvorfor er de det?

    Islam giver muslimer en form for rockereffekt: en grundlæggende afstandstagen i forhold til det omkringliggende samfund, et alternativt normsæt, en alternativ værdighed eller æresfølelse, der hæver dem over andre mennesker. Denne rockereffekt forklarer det hele: hvorfor man kun gifter sig ind i gruppen, hvorfor man laver had-kriminalitet som vold, overfald og voldtægt, hvorfor der i tilgift findes noget så fuldstælndigt vanvittigt som selvmordbombere.

    Endelig en lille kommentar til den anonyme:

    Det kunne man selvfølgelig også, hvis man for alt i verden vil forsvare sin gruppe: skyde hele skylden på de danske folkeskolelærere... Hvor langt ud kan man næsten komme? Først dyrker man en latterlig, mandschauvinistisk autoritetskultur i hjemmet, og når så ens møghvalpe sidder i skolen og beder den demokratisk indstillede lærer om at holde kæft, så er det lærererens skyld?

    Mht. troende vs. integrerede: Siger du, at de kriminelle muslimer ikke tror på Allah og Koranen? At de ikke forstår sig selv som troende muslimer? Det passer jo ikke. En troende muslim er jo ikke bare én, der beder 5 gange om dagen og tænker artigt på Allah. Koranen handler jo ikke så meget om Allah som om, hvordan man onmdulerer vantro og breder det islamiske imperium ud over hele verden med trusler, vold og undertrykkelse. Det lever de kriminelle indvandrerbander da fint op til.

    Til sidst: Hvilke fire muslimske skoler er det, der klarer sig så godt?

    SvarSlet
  16. Ulla:

    Du skulle komme til metropolen en dag, så kan jeg vise dig et andet billede af muslimer og islam, end det, du fremsætter der.

    Jeg elsker jo også Danmark :-(

    SvarSlet
  17. De fire muslimske privatskoler der klarer sig bedre end kommuneskolerne i København er:

    1) Iqbal (plads 20)

    2) Hikmaskolen (plads 23)

    3) Ahi International School (34)

    4) DIA Privatskole (35) faldet fra nummer (8)

    Alle over landsgennemsnittet.

    Bundskraberne:

    Frederiksundsvejens Skole

    Hillerødgades Skole

    Rådmandsgades Skole

    Havremarkens Skole

    Alle med et gennemsnit under landsgennemsnittet - og har været det i årevis.

    Der skal lige tilføjes at de københavnske folkeskoler har markant flere penge og lærerkræfter end de muslimske privatskoler. Men på privatskolerne klynker man ikke - man arbejder!

    Kilde: www.karakter.dk (Cepos´ egne tal)

    SvarSlet
  18. 6 elever tog folkeskolens afgangsprøve på Iqbal International School i 2005. I matematik kun 5.

    Ahi International School har 3 elever til Folkeskolens Afgangsprøve i 2005. Dog 4 elever i mundtlig engelsk.

    DIA privatskole har normale elevtal, op til 20.

    Hikmaskolen kunne jeg ikke umiddelbart finde i Undervisningsministeriets statistik.

    Find alle data om alle skoler her:
    http://www.uvm.dk/statistik/karakterer/2005/tabel10_2005.htm?menuid=5515#D

    SvarSlet
  19. Ja så ser billedet jo unægteligt ganske anderledes ud....Ikke sandt Hr lærer :-D

    SvarSlet
  20. Hej Ulla!

    Hvis du vil diskutere med andre indvandre, er du velkommen til at oprette dig som bruger i islamic.dk. Men så skal du også være seriøs og holde en anstændig tone.

    SvarSlet
  21. wow,, racister!! al-quds skole r sku da den bedste der findes! få jer et liv man!! "jeg synes æligt talt de skulle ekspederes ud af mit land eller i det mindste samles i grupper og sendes på hård indoktrinering" bla bla bla... who cares?? og HAHAHAHA ham kartoffel dansker ole har sku selv stavefejl i ærligt! HAHAHA!! freakin' nørder har i ikk andet at snakke om end at i vil ha os ud?? i ville ikk ha noget liv uden os arabere,, HAHAHAHA nørrebro styrer!!igen, i r sku fanme RACISTER, og se det ord har jeg allerede lært som 5 årig HAHAHA

    SvarSlet
  22. Ja nemlig bla bla bla. Vi er her for at blive!Men måske er der nogen der får det godt af at se ned på andre fordi deres liv er forfærdigligt triste og menningsløse.

    SvarSlet
  23. Jeg kom til at falde over denne snak og syntes lige at jeg vil sige til "anonym"
    "alle mennesker uanset race og tro er altid nødt til at starte med sig selv", og ud af det jeg læser du har skrevet syntes jeg du glemmer denne meget vigtige regel.
    Behandl dine omgivelser med den samme respekt som du gerne selv vil have.
    Det inkluderer - tal ordenligt, lad være med at svine andre mennesker og bygninger til. Tal MED dine medmennesker og ikke kune TIL dem.
    Fri opdragelse er ikke = fri for opdragelse.
    Ansvar følger med ytringsfrihed, og man kan ikke få respekt ved at svine folk til eller true.
    Når du har øvet dig i nogle år vil du opdage at du så vil blive taget alvorligt.
    Til sidst vil jeg da bare sige at jeg som gammel Nørrebroer (gik også på Sjællandsgade Skole en gang) syntes det er synd at dem der bebor området nu tror at trusler er bedre end snak for det er bare SÅ u-dansk, og du har sikkert haft fysik og ved at tryk avler modtryk - vold løser ingen problemer - lær at snakke MED dem du er uenig med. - og så er jeg for øvrigt ret ligeglad med hvilken religion eller hudfarve du har, for det er ikke det det her handler om.
    (Min barnelærdom var tolerance og respekt for andre og mit land)
    Hilsen en gammel Nørrebro pige

    SvarSlet