søndag, april 23, 2006

Michelles mission

Hvor blev den af, festen? Michelles massivt dækkede mission var at samle 1500 danskere og 1500 indvandrere til middage i de små hjem lørdag d. 22. april. Det var i går ikke? Jamen, var det sjovt, så? Hyggede I jer? Gik det godt?

Ifølge missionens hjemmeside endte det med 1078 tilmeldte. Heraf under 200 indvandrere. Det væltede hurtigt ind med masser af danske tilmeldinger, så mange, at man hurtigt blev nødt til at lukke for tilgangen for danskere. Man skulle jo bruge nogle udlændinge også. Men de var ikke så nemme at opdrive. Selvom et enkelt besøg os en imam gav en høst på 50 stk. i et hug. Han skulle ikke engang ringe først.

Ærgerligt, for de skyldbevidste danskere - 2/3 af de danske tilmeldte er kvinder - har længtes efter at få deres kæmpestore, urokkelige fordomme gjort til skamme:

En kvinde skriver: "Jeg støtter op omkring projektet fordi jeg lever i rig forstad, i en Getto af etniske danskere, hvor vi alle er godt ved muffen, veluddannede, veletablerede, og fuldstændigt uden kontakt til invandrere af nogen art. Jeg vil gerne integreres i et mangfoldigt Danmark, dette projekt kan hjælpe mig på vej". Er vi ikke en ædel nation?

Hundredevis af kvinder skriver om "et fantastisk godt projekt", om forståelse, rummelighed, om at lytte til hinanden, åbne sig over for hinanden. Danskerne må deres grimme fordomme til livs (fnis, ej, hvor er vi bare slemme), ikke et pip om sekterisk DAMP-opførsel den anden vej rundt.

En fiks ung hr. Blachman, der ligner noget fra en Danfoss-stillingsannonce, har lige skruet denne her sammen: "Personligt finder jeg det trættende at lade som om jeg har nok i mit eget, bare fordi du lader som om du har nok i dit. God ide med en integrationsdag os alle imellem-(hver dag)." Jeg finder ikke ord. Eller jo, det gjorde jeg, men de strøg under selvcensuren. Og nu kan jeg ikke finde på nye, uden at de bare bliver værre og værre...

Endelig vil jeg nævne en rigtig sjov én, en lattercoach, der lige nøjagtigt ved, hvordan man får sådan en integrationsged barberet: "Inderst inde, er vi alle sammen ens. En god middag og et godt grin sammen og vi bliver bevidste om, at det er sandt. Jeg glæder mig. Min dør er åben ..." Halløj, dig må vi have som integrationsminister!

Og så gad æresgæsterne ikke at deltage? Det kan jeg da godt forstå :)

1 kommentar:

  1. Læs på Uriasposten, hvordan det gik:

    http://www.uriasposten.net/?p=3378

    8 smarte unge mennesker fra cafe latte segmentet og ikke en eneste "etnisk etnisk".

    Man fik sig dog et brag af en kønsopdelt fest sammen med nævnte imam, der stod for 1/4 af det samlede "etnisk etniske" indryk.

    Jeg tror, at det må være højrefløjens skyld, tonen. Og jøderne.

    SvarSlet