mandag, juli 31, 2006

Islamsympatier

Man beder mig om at skelne mellem islam og islamisme.

Hvad er islamisme?

1 : the faith, doctrine, or cause of Islam
2 : a popular reform movement advocating the reordering of government and society in accordance with laws prescribed by Islam (Merriam-Webster Online).

Islamismen ønsker altså at indrette samfundet i overensstemmelse med islam. Islamismen har ingen selvstændige ideer udover de ideer, der ligger i islam. Mange har måske ladet sig narre til at tro, at det at ville realisere islam er en islamistisk ide. Det er det ikke. Medmindre man vil kalde Muhammed den første islamist, og så lyder det hele jo efterhånden lige så latterligt som det er.

Islamismen misbruger ikke islam, islamismen bruger islam, stort set som når man samler en ikea-stol efter vejledningen. Til hele verdens forfærdelse viser denne ikea-stol sig at være grim og ubrugelig, men eftersom stolen er sendt ud i 1,3 mia eksemplarer vælger man at insistere på, at nogen må have misbrugt materialet og samlevejledningen. Jeg synes, at det er uklart tænkt, og jeg kan ikke bruge den skelnen.

Læs Koranen. Hold jer selv og hinanden op på de islamsympatier. Hvad er det, I forsvarer?

9 kommentarer:

  1. Forstår jeg dig ret, så kan man ikke gøre op med islamismen uden at gøre op med islam, fordi denne religion - i alle dens afskygninger - bygger på totalitære værdier. Hvis du har ret - hvad stiller vi så op? Smider vi alle tilhængere af islam ud af landet, fordi de potentielt er en trussel mod den danske demokrati og det danske samfund?

    SvarSlet
  2. Vejen til at udrydde totalitære ideologier er oplysning, oplysning og atter oplysning.

    Problemet er blot at det netop er underviserne, såkaldte forskere, forfattere etc, etc, i dette land som netop i vidt omfang har taget imod totalitære ideologier med kyshånd og derfor har undladt at informere borgere om sandheden som det egentligt burde være deres pligt.

    I stedet fylder de almindelige mennesker med halve sandheder og sommetider direkte løgne.

    Det største problem i dette land er i virkeligheden ikke Islamismen, men derimod den 68'er munkemarxisme der stadig hærger i dele af landets intellektuelle "elite" og dermed gør islamismens fremmarch mulig!!

    Vi kommer ikke udenom at skulle tage et voldsomt intellektuelt opgør med dette lands Seidenfadener, og det nytter ikke noget at forsøge at skjule sandheden i håbet om at den forsvinder af sig selv.

    Første skridt på vejen mod frihed er at afsløre løgnene.

    Sandheden skal sætte os fri!

    SvarSlet
  3. ah yes..godt gjort ulla.

    Selvfølgelig er enhver person der tager moralske tekster fra middelalderen eller før i store problemer. Hvis folk pludseligt tog biblen bogstaveligt, ville vi således have en masse mord på landmænd der såede den samme kornsort på to sammenstødende marker.

    Så alle muslimer er islamister, og alle kristne er kristne fundementalister. Det siger din logik, og dermed burde vi udrydde alle muslimer og kristne. Ærgerligt at der ikke bliver så mange tilbage på jorden,..

    SvarSlet
  4. Der er ingen forskel. De som ikke vil tro p� det er uoplyste. Begynd at l�se:
    Fx. her

    http://hodja.wordpress.com/2006/07/28/lakmustesten/

    http://hodja.wordpress.com/2006/07/28/det-forbudte-sp%c3%b8rgsmal-kan-en-god-muslim-v%c3%a6re-en-god-dansker/

    http://hodja.wordpress.com/2006/07/30/den-har-b%c3%a6k-simonsen-nok-ikke-l%c3%a6st/

    SvarSlet
  5. Gid det var så let Mackety. Hvis oplysning var løsningen, ville verden se anderledes ud i dag. Du kommer ikke langt med oplysning over for folk, der sidder inde med Sandheden.

    SvarSlet
  6. Jeg tror du misforstår mig anonymous....

    For det første sidder disse multi-kulti, postmodernistiske pladdersocialister IKKE inde med nogen sandhed, men hvad der er nok så vigtigt er at det er let at tilbagevise deres vrøvl og at det bliver gjort hver eneste dag, for eksempel på blogs som denne eller Uriasposten og såmen også nogle gange i aviser, som i Berlingskes Groft Sagt klummer eller i Jyllandspostens ledere eller af og til i BT og mange andre steder.

    Det er sandt at "fjenden" stadig sidder solidt på massive ressourcer, så som DR og store dele af universiteterne.

    Men grunden skrider under dem lidt mere for hver dag.

    Spørgsmålet er ikke om seidenfaden, uffe, bæk simonsen og alle de andre skvadderhoveder falder på røven, spørgsmålet er kun HVORNÅR det sker og om det sker hurtigt nok til at minimere skaderne af deres forrædderi.

    Prøv at ligge mærke til hvordan den yderste venstrefløj korrumperes lidt mere for hver dag der går. Masken er ved at falde af og det er det værste der kan ske for dem. At folk ser dem som de FAKTISK er.

    Se for eksempel på visse irriterende venstreekstreme bloggere der efterlader kommentarer her og der og alle vejne uden nogen sinde at sige noget fornuftigt. Deres kommentarer er ren chicane. reelt har de intet at bidrage med fordi deres ideologi og deres verdenssyn er ved at falde sammen i sin egen indre tomhed. Nu har de derfor kun to valg. De kan opgive deres ideologi og slutte sig til os andre eller de kan slutte sig fuldt og helt til den islamistiske dødskult. Men uanset hvad de vælger er deres ideologi en død sild.

    Se også bare på hvordan unge autonome åbent erklærer deres vilje til at bruge vold i dagspressen. Tror du virkelig det er et udtryk for styrke?

    Nej, selvfølgelig ikke, det er den ultimative falliterklæring.

    Hvor vi andre møder nazister og tilsvarende med argumenter, møder den yderste venstrefløj dem med vold og demonstrerer dermed slægtskabet mellem nazismen og socialismen.

    Michael Rothstein indrømmede vist nok så meget for nyligt, så vidt jeg er orienteret, at venstrefløjen lider skade ved denne uhellige alliance mellem for eksempel Enhedslisten og Hizb ut-tahrir.

    SvarSlet
  7. Jesper B. Poulsen31 juli, 2006 23:47

    God posting, Ulla ! Hvem er egentlig startet med den besynderlige tanke at en islamist "misbruger" Islam. Han bruger netop Islam, akkurat som en Kristen bruger Kristendommen.

    Og til en Hr. Allan: Man kan godt diskutere nogle begreber uden nødvendigvis at ville slå alle mennesker ihjel. Jeg mener ikke at der er belæg for dine betragtninger ang. Ulla's post.

    Ulla, Godt at læse dig igen, velkommen tilbage fra ferie !

    SvarSlet
  8. Du har desværre ret, Ulla.
    Problemet med islam er, at stadig flere muslimer i dag rent faktisk er begyndt at læse instruktionen i, hvordan de samler deres Ikea-stol. Hvem som helst, der gør sig den ulejlighed at læse koranen, kan konstatere, at følge man dens bogstav, fører det lige lukt over i "islamismen" - der altså ikke er andet end den rene, ufortyndede vare.
    Koranen er reelt "Mein Kampf" med en religiøs overbygning, og det er dybt forbløffende, at venstrefløjen og de "progressive" humanister i dag befinder sig på samme side som fascisterne. Historiens ironi som tragedie!
    Hvad man kan gøre ved det?
    Man skal i alt fald ikke give efter! Man skal absolut ikke opføre sig som en god dhimmi, af høflighed, frygt, eller fordi man pr. definition opfatter muslimer som undertrykte ofre for vestlig racisme. Vi må ganske enkelt stå stejlt på vore værdier, der jo objektivt set på enhver måde er islamiske værdier overlegne. Ja, jeg ved godt, det lyder vestligt-arrarogant, men hvis nogen har eksempler på muslimske "værdier", der samfundsmæssigt, kulturelt, menneskeligt eller økonomisk er vore overlegne, så har jeg til gode at se dem endnu.
    Nej, vi skal selvfølgelig ikke sætte 200.000 muslimer på porten - hvis de i øvrigt opfører sig ordentligt. Men vi skal gøre det meget klart for dem, at deres værdier må tilpasses vores, ikke omvendt.
    Men jeg må da tilstå, at den omsiggribende galskab i den muslimske verden er dybt bekymrende. På et eller andet tidspunkt foretager islamiske kræfter sig et eller andet, der endelig får den øvrige verdens - amerikanernes, russernes, kinesernes, indernes, måske endda europæernes - tålmodighed til at slippe op, og tilbage står blot den ultimative chokbehandling.
    Det var måske en idé inden da at vælge en anden Ikea-model...

    polinos

    SvarSlet
  9. Gode ord, Ulla. Jeg er helt enig!

    SvarSlet