fredag, august 25, 2006

Læsestof

Herfra skal i dag kun lyde en opfordring til at besøge Res Publica og Nomos. Det er kloge, tænksomme mennesker, flere af dem filosoffer, der på saglig og ordentlig vis finparterer mainstream S/R-holdninger og -argumenter på en lang række områder: pædagogik, filosofi, jura, historie, politik. Det vidunderlige er jo, at teksterne som regel er hævet over daglig, politisk kævl. Man får en følelse af, at der er en vis frygtløs fremdrift i tankerner, og mon ikke vi trænger til det.

Vi skal også have et par tests til weekenden, og jeg har omhyggeligt udvalgt et par stykker til min læserskare, som jo spænder vidt:

What Personality Disorder Are You?

How Weird Are Yoy?

How Cynical Are you?

A Quick and Dirty IQ Test

What Kind of Drunk Are You?

What Kind of Flirt Are You?

6 kommentarer:

  1. Tak omtalen

    http://www.respublica.dk/ er netop blevet færdig - teknisk og med alle artikler.

    Nu skulle der komme rigtig gang i den igen.

    mvh Steen

    http://dansk-svensk.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Ja ja, men hvilken slags flirt er DU?

    ;)

    SvarSlet
  3. Du ser da ud til at flirte en del med de nationalkonservative :) Men i øvrigt, så må du ikke glemme den diskussion du har gang i på liberator.dk. Dit indlæg har vakt en del undren, så jeg håber at du kommer forbi og svarer på vores spørgsmål.

    Bare en påmindelse, da jeg har på fornemmelsen af at vort site ikke hører til noget du tjekker dagligt.

    Mvh

    SvarSlet
  4. Jeg har skam fulgt diskussionen, men jeg er lidt i vildrede her. Jeg er ikke helt afklaret med, hvad det er for en blanding af konservatisme og liberalisme, jeg i grunden står for. Jeg ter uskarp her. Det ligger fast, at man hellere må slå mig end at kalde mig konservativ. Men der er bare nogle konservative træk, som man simpelthen ikke kan indrette et samfund foruden. Såøh. Det ved jeg ikke lige.

    SvarSlet
  5. Der er intet galt ved at være konservativ i sine holdninger, så længe man ikke vil påtvinge andre disse.

    Jeg håber at du vil kigge ind og forholde dig til den kritik som dit, efter min mening, meget tvivlsomme indlæg på liberator.dk er blevet udsat for. Du slipper simpelthen for nemt om det med det du har skrevet.

    Hvem ved, det kunne være at det endte med at du fandt ud af hvor du egentlig står?

    Mvh

    SvarSlet