onsdag, oktober 11, 2006

Min hjerne er muteret

Jeg er blevet studerende igen, og jeg begynder langsomt at forstå, at det er en frygtelig, frygtelig fejltagelse. Her sidder jeg med en masse tekster, som handler om ting, som jeg elsker at beskæftige mig med. Og så kan jeg simpelthen ikke sætte mig ned og læse dem. Læser jeg én linie, flyver min hjerne afsted med gevinsten, i fuld gang med at tænke det sammen med noget andet. Jeg kan ikke læse mere.

Før var der veje ind i min hjerne. Nu er der kun veje ud.

Vejen ind i min hjerne har forvandlet sig til en snoet, stejl bjergsti, som kun kan passeres af små æsler med skrøbelige ben og forsigtig tråd, langsomt stavrende opad med små bylter af viden til mig.

Vejen ud af min hjernen er en brølende sekssporet motorvej.

Folk lykønsker mig som man lykønsker en gravid: "Nej, tillykke! Du kan ikke lære noget mere!". Ser jeg lidt pikeret ud, fortsætter de: "Det er skam en meget produktiv tilstand".

Men det går jo ikke.

6 kommentarer:

  1. Hvad studerer du ?

    M.v.h.

    Lena

    SvarSlet
  2. Du er underviser (=formidler= sekssporet motorvej...). Derfor er du erhvervsskadet... ;-)

    SvarSlet
  3. Men enhver blogger med noget på hjerte er for evigt skadet på sjælen ;o)

    SvarSlet
  4. Seks sporet?
    Hhmm!
    Har, har,har, jeg, jeg,
    taget Ska-ska-ska-Ka-Skade?
    Kan ske.
    Ind imellem løber vi tør.
    For strømmen, af Informationer.
    Bit-bit-bit, den ene vej.
    Bit-bit-bit, den anden.
    Glæd Dig over, Du har en Seksporet.
    Selvom, det er en Billøs Søndag.

    SvarSlet
  5. Lena: Jeg tager en master i Citizenship education + nogle fag på Sociologi. Og nu må jeg hellere se at få læst!

    SvarSlet
  6. Du må bare være glad for at du ikke har en hjerne der altid får forkerte og skæve associationer.
    Denne gang til Sweethearts udgave af:

    Du var student, en sød student, som kom fra Håål......
    Du sagde nu ville du studere osv.

    SvarSlet