lørdag, februar 10, 2007

Kvinder og politik

Hvad er det med kvinder og politik? Hvorfor sætter de sig ikke ind i tingene? Hvorfor engagerer de sig ikke?

Forleden skrev jeg et indlæg på et debatsted, der primært bruges af mødre, nemlig Netdoktors børnesider (Enlig far og mor). Jeg ridsede op, kort og ligetil, nogle af konsekvenserne af den nye forældremyndighedslov. Og så lavede jeg et link hertil med opfordring om at læse mere og finde relevante links osv.

Jeg fik to svar. En skrev bare ét ord: "REKLAMESPAM". Det er sådan noget, de skriver under indlæg for at andre skal springe dem over. En anden (eller den samme) skrev: "Ikke igen den ynk".

Det var niveauet. Det var ligesom horisonten. Det var dét.

Til sammenligning var damerne stærkt optaget af en anden diskussion, nemlig en vanskelig sag om en stedmor, der beretter, at den 9-årige steddatter er beskidt og ulækker, og spørger, hvad hun dog skal gøre for at få hende ren, sådan i dybden og varigt, og på trods af mandens ulækre ekskone. Det var noget, der kunne optage damerne i en hed debat med 67 svar i løbet af få dage.

Øv.

1 kommentar:

  1. Her en kvinde som har læst dine indlæg her på bloggen + diverse henvisninger med STOR interesse. Jeg har ikke selv børn, men en søster som er "nyskilt" med en lille søn - og derudover interesserer emnet naturligvis under alle omstændigheder. Folk bliver jo skilt rundt om ørerne på en.
    Når jeg ikke har kommenteret, er det blot fordi,jeg ikke har kunnet bibringe sagen noget nyt.
    Min personlige erfaring er, at forældremyndigheden er bedst hos en forældre, fordi de færreste kan det der samarbejde. Derfor gik de jo også fra hinanden. Men det er der vist mange meninger om.
    Stort skulderklap til dig for din måde at tage sagen op på - håber du fortsætter, og der skal nok være masser af hunkønsvæsener, der læser med.
    Venlig hilsen
    Nina

    SvarSlet