mandag, april 30, 2007

Velkommen til netavisen 180 grader

Hvor er det godt med en ny avis, der er hele tre ting: den er borgerlig, den er netbaseret og den er gratis.

Allerede i dag er jeg godt tilpas med den. Da jeg læste interviewet med Bertel Haarder, sværger jeg, at jeg følte solidaritet. Intet mindre. Det er ellers ikke noget, vi bruger i den borgerlige del af det politiske spektrum. Men det var fordi han viste sig at have det akkurat ligesom alle os andre:

"Når jeg ser tv-aviserne, så lider jeg. Og når jeg hører radioaviserne, lider jeg. For ni ud af ti gange er der tale om mikrofonholderi for særinteresser, som vil gafle mere til sig på helhedens bekostning. Og der er ingen, der varetager helhedens interesser og stiller kritiske spørgsmål. Særinteresser sejrer altid over den uorganiserede almeninteresse" (180 grader).

Vi er i vækkelse, venner. Jeg er slet ikke i tvivl om, at også andre borgerlige politikere vil vise sig rent faktisk at have borgerlige holdninger. Når de bare lige bliver spurgt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar