mandag, juli 09, 2007

På besøg i Lisbeth Knudsens hjerne

Jeg har gjort et scoop. Jeg har haft eksklusiv adgang til Lisbeth Knudsens hjerne, da hun skrev dagens leder i Berlingske:

Nå, borgerbasser, hvad skal Tanten lære jer i dag? Jeg tror sgu, I skal have noget miljøundervisning.

OK, borgerlige miljøtanker, hvad har vi.. ? Intet. De er fuldstændig ligeglade med miljø. Der er et stort tomt HUL i deres hjerner, hvor der skulle have været miljøintelligens... Der er kun et eneste borgerligt individ i Danmark, der interesser sig for miljø, og det er Connie Hedegaard. Hun kan for Helvede ikke blive fri.

Men nu skal de sgu have en omgang Al Gore. Så er det bare lige hvordan. Jo, vi gør det lidt festligt, så er der noget for de unge:

"Der var popfest i den globale landsby lørdag til fordel for kampen mod klimaforandringerne. To milliarder tv-seere, 10 millioner besøgende på samme tid til den største online-koncert på Internettet nogensinde, hundreder af tusinder som ægte levende publikum på diverse koncertsteder og over 150 af verdens mest kendte bands og kunstnere til ni mega-koncerter på syv kontinenter i løbet af 24 timer".

Sådan du, glimmer og glitter. Det er det, der skal til. Tror I ikke, jeg kender mit Berlingske-segment? Det er en smal sag. Pisserige, overfladiske, stæreblinde hattedamer og deres bankdirektør-mænd, der aldrig læser andet end Business-tillæget. Hvor svært kan det være. Amatører.

OK, hva mere..? Jo, de er jo skidebange for Green Peace og minkbefriere, så skriver vi noget med:

"Væk er den provokerende, grænseoverskridende aktivisme med frontalangreb på virksomhederne og kamp mod politi og myndigheder".

Ja, for Satan, og så denne her:

"Gore har fået nogle af de største globale virksomheder med på sin miljøkampagne".

Så kan de få den. Store multinationale selskaber, der vælter sig i penge, så spidser de ører, snobbede røvhuller.

Godt. Og så giver jeg den sgu lige hele armen hen ad langsiden, de opdager det ikke:

"Starten på en 3-5 årig kommunikationskampagne kalder Al Gore det i en video om weekendens koncertarrangement. Det er århundredets underdrivelse. Når man ser, hvad der er i gang, så er det den største globale aktivering af klodens befolkning i en fælles sag, vi nogensinde har set, sponseret af virksomheder som Microsoft, Pepsi, Phillips og andre, som har indset, hvad vej vinden blæser hos deres kunder".

Den tror jeg faktisk, de æder. De er jo suckere efter de sidste nye trends, det ved enhver. Fæhoveder. Måske skulle vi lave en tosiders i det der tåbelige tøse-mag? Ja, for Fanden.

Nå, men det var det miljø. Hvad har de så tænkt sig, er det ikke det med, at individet har ansvar, min bare røv:

"Al Gores oplysningskampagne har særdeles prisværdige elementer af et stærkt personligt ansvar hos hver enkelt af os for den planet, vi er fælles om..."

Er den for tyk? Nej, den er fin, den glider ned.

Hvad er det ellers, de vrøvler om? Nå jo, de har den der sad excuse med at prioritere miljøprioblemerne. Vor herre bevare mig vel. Så må vi hellere lige give runde af med en omgang Lomborg-pladder:

"Vi kan på Lomborgsk vis udfordre prioriteringen af penge til bekæmpelse af AIDS, sult eller klimaforandringer, og hvad der nu giver mest på kort eller længere sigt, men weekendens musikmanifestation er en del af en global miljøbølge, vi kommer til at mærke mere til".

Mon ikke det er dét? Jo, den er sgu hjemme.

5 kommentarer:

  1. Rigtig sjov :)

    A

    SvarSlet
  2. Ulla, du er en skat, når du pakker din feminisme væk ;o)

    SvarSlet
  3. Dansk Realist10 juli, 2007 21:14

    Kære Ulla Nørtoft

    Du er en løgnhals. :)
    Hvordan kan du være på besøg i noget, der ikke findes?
    Det du beskriver må have været noget grafitti-lignende vrøvl på indersiden af en pygmæbunker fra krigens tid, placeret som hattestativ på Lisbeth Knudsens skuldre.

    Men iøvrigt godt refereret!

    SvarSlet
  4. Befriende morsomt indlæg.

    SvarSlet