mandag, marts 10, 2008

Pat Condell

Som en af de allersidste i Danmark har jeg nu også hørt Pat Condell. Hermed anbefalet, især til mine Venstrepolitikere på Christiansborg.

Hvad laver I i øvrigt? Det er mærkværdigt at opleve, at SF og S nu viser større forståelse for udlændingeproblemets art og omfang, end Venstre gør. I hvert fald viser de handlekraft.

Mit parti, Venstre, er i stedet på politisk lemmingekurs. De to aldeles flade amatører, Kim Andersen og Inger Støjberg, optager to meget vigtige pladser, hvor vi faktisk har desperat brug for rigtige politikere. På udlændingeområdet har vi en Birte Rønn Hornbech, der varetager sin egen liberale identitet mere end sit lands. Det går ikke. Statsministeren er tilsyneladende så småt begyndt i nyt job. Til at varetage nationens interesser efterlader han sig alle sine noksagter og nikkedukker.

Danmark har stået i flammer, nej, det brænder endnu. I nat røg der tre biler og et SSP-kontor. Venstre er tavs som graven. Når de siger noget, er det kun for at få ægte borgerlige røster til at tie.

Måske skulle vi ikke have valgt dem ind igen. De er gået i frø og forrådnelse. Politikere som Rohde og Pind sætter de effektivt uden for indflydelse. De har en mand i bedding som næste statsministerkandidat, som forekommer mig at være aldeles intetsigende, en mand, der markedsfører sig med lalleglæde som sit største fortrin. Om han så snakker og snakker, hører jeg ikke, at han siger noget.

Bertel Haarder er vist gået på pension, han orker ikke engang at få rettet den gymnasiereform, som han og alle andre hader af god grund. Claus Hjort Frederiksen er efterhånden den eneste, der passer sit arbejde på en energisk og resultatorienteret måde. Og så forsvarsministeren, selvfølgelig.

Måske skulle vi virkelig ikke have valgt dem ind igen. De har ingen politisk sult mere. Hver dag håber jeg, at NU tager de officielt initiativ til en samlet, bred udlændingestrategi med opbakning af hele folketinget, bortset fra R og E. I stedet sker der intet, uge efter uge går. Inger Støjberg, Kim Andersen og Birte Rønn Hornbech ved formentlig slet ikke, hvilke problemer, jeg taler om. Det er skandaløst.

Men det var ham Pat Condell, vi kom fra, i øvrigt fundet på Snaphanen:

4 kommentarer:

  1. Hodja/Kurt Westergaard10 marts, 2008 13:20

    Ikke bare til venstrepolitkere. På landsdækkende TV!

    38 videoer med Condell: http://youtube.com/user/patcondell

    SvarSlet
  2. Jeg er meget enig med dig – for som en vis mand sagde, ”koldbrand kureres ikke med lavendelolie”.
    Fik du læst ham her. Han mener også, at Rønn Hornbech, m.fl., mangler forståelse for problemerne.
    http://jp.dk/arkiv/?id=1289464&eceExpr=dag%20og%20dåd&eceArchive=o

    SvarSlet
  3. Det er helt fantastisk så velformuleret og humoristisk/satirisk på den gode måde, som Pat Condell er.

    Jeg har "kendt" ham i et års tid, og han taler for alle jeg kender.

    Der findes som nævnt en række andre video-blogs med manden, som er yderst seværdige.

    SvarSlet
  4. Min mand deler verden op i ting, der giver penge, og ting, der ikke giver penge, kaldet "hobby". Stort set alt, hvad jeg laver, falder under kategorien "hobby".

    Men faktisk er det sådan, at min blog styrer verden. Se dagens overskrifter:

    Khader skrev til integrationsministeren i mandags og bad hende om at indkalde til integrationssamarbejde.

    I dag opfordrer Socialdemokraterne hende til det samme: http://jp.dk/indland/indland_politik/article1292758.ece

    Integrationsministeren kan ikke forstå, hvad de vrøvler om:
    http://jp.dk/indland/indland_politik/article1292754.ece

    Statsministeren ser gerne et bredt samarbejde, hvis det virkelig viser sig, at SF m.fl. er kommet til fornuft: http://jp.dk/indland/indland_politik/article1292649.ece

    Statsministeren lægger vægt på, at det afgørende er antallet af indvandrere. Det har han bestemt ret i, i gvert fald så længe indvandrerne er muslimer, bekendende sig til den islam, vi kender fra denne klode. OG så er det altså også ganske afgørende for integrationen, at de får lavet - gerne på tværs af folketinget - en retspolitisk strategi, der kan få sorteret de værste møgdyr ud af landet. Det har de en historisk mulighed for at gøre nu. Jeg håber, de griber den. Så kunne vi få det så godt. Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen: Udvisning er det eneste integrationsinstrument, vi har.

    SvarSlet