onsdag, juni 04, 2008

Salam!

Jamen, så er der jo ikke andet for, end at vi må udlevere Thøger Seidenfaden og Lisbeth Knudsen til rettergang i Jordan. De bliver nok et hoved kortere begge to, for de har uomtvisteligt begået blasfemi, og det endda på et tidspunkt, hvor de ikke har kunnet undgå at vide, at global islamisk ret ser meget strengt på den slags. Lisbeth Knudsen kommer nok til at sidde med tørklæde på og forklare dem, at det ikke var ment som en provokation. Når Politiken og Berlingske ikke selv i sin tid kunne forstå det ræsonnement - som unægteligt heller ikke er stærkt - så er det virkelig op ad bakke at få en jordansk domstol til at forstå det.

Men den smule hoved ofrer de sikkert gerne begge to i multikulturalismens navn. Skulle vores lovgivning være bedre end den islamiske? Skulle danske traditioner og sædvaner have særstatus i Danmark i den globaliserede verden af 2008? Du godeste, nej. Tag dem begge to. Vi undskylder på deres vegne. Der er ingen ussel nationalisme og etnocentrisme tilbage til at forsvare to vantro provokatører, det har de selv arbejdet for i årevis. Tag dem med til Jordan og skær fingerspidserne af som et plaster på såret. Salam!

Lad os heller ikke undlade at glæde os over, at den 73-årige Brigit Bardot i det tidligere Frankrig er blevet idømt en
bøde på 100.000 kr. for at sige følgende: "Jeg har fået nok af denne befolkningsgruppe, der får, hvad de vil have og ødelægger os og vores land ved at påtvinge os deres måder". Det er faktisk især de gamle, som vi har problemer med i den nye orden. De er frække og egenrådige og forstår ikke at vare deres mund.

Og så er der vanskeligheder med frafaldne muslimer. Mullah-løfteren Shabana Rehman undlod i sidste øjeblik - til salens store lettelse - at
afbrænde en Koran på scenen. Sommer var det, i Norge, i et hjørne af verden, men hvad betyder det i den nye, globale evighed. Den norske forlagschef Willam Nygaard, som i 1993 blev skudt, fordi han udgav Salman Rushdies "Sataniske vers", så hovedrystende til. Han syntes, hun skulle lade være med at håne den fredelige religion, hvis afsindige tilhængere har forsøgt at slå ham selv ihjel for blasfemi. Det er psykologisk virkelig interessant. Som så meget andet for tiden.

I forbindelse med det seneste terroranslag udtaler den pakistanske ambassadør Fauzia Mufti Abbas til
Jyllandsposten: "Det er ikke kun det pakistanske folk, som har følt sig forulempet af det, som din avis har påbegyndt. Jeg vil gerne vide, om din avis føler sig tilfreds med, hvad den har gjort, og hvad den har udløst?" Al fornuftserkendelse opslugt i et stort sort hul af jihadistisk selvbevidsthed. Også fuld opbakning fra Margrethe Vestager, der giver følgende ros og opmuntring til yderligere terror: ”Ethvert alvorligt angreb vil give anledninger til overvejelser om, hvorvidt vi gør det rigtige”.

Vores politikere er efter eget udsagn dybt "rystede" og "chokerede" og "forfærdede" over, at der er sprunget en bombe i Pakistan. Det tager ikke fem minutter af deres nattesøvn, at
københavnske lærere nu skal lære selvforsvar. De efterhånden daglige knivoverfald herhjemme er de også helt fortrolige med. Der er ikke en eneste politiker ud over Søren Pind, der hæfter sig ved det. Det er formentlig også kun de allerældste og så islamiseringsuvante islænderne, der ikke kender de nye urbane omgangsformer: gør ikke opmærksom på dig selv, optræd afdæmpet, undlad at se dem i øjnene. Så går det. Inshallah.

20 kommentarer:

  1. Kære Ulla

    Mon ikke det er dig, der som sædvanlig ikke gør dig ulejlighed med at forstå?

    I stedet for at forsøge at fremmedgøre islamitterne i vores øjne, så prøv dog at forstå dem på et mere almenmenneskeligt plan.

    Lyt ind til, hvad den pakistanske hædersmand siger, når han udtaler: "Det er ikke kun det pakistanske folk, som har følt sig forulempet af det, som din avis har påbegyndt. Jeg vil gerne vide, om din avis føler sig tilfreds med, hvad den har gjort, og hvad den har udløst?"

    Det er jo helt analog til en universel logik, vi alle kan forstå:

    "Den kaffekop, skal I erstatte. Det var jér, der gjorde mig så vred, at jeg knuste den! I kan ikke bare lade mig stå alene med ansvaret."

    Nå, men så kan det altså være, at Jyllands-Posten nu også bliver årsag til, at to danske redaktører bliver et hoved kortere. At de vil være det bekendt!

    Salami, fristes man til at bemærke, hvis det ikke just var fordi, det ville være så smagløst.

    SvarSlet
  2. Hvorfor ikke hellere indrømme for os selv, at vi er på krigsfod med disse kameldrivere.

    Hvorfor ikke vedtage, at de hører til i deres lande, og vi andre i Vesten.

    Indtil nu kan jeg ikke komme i tanker om en eneste fordel ved at have dem så tæt på.
    De lever i deres tilbageståenhed, og de elsker det over alt i Verden, så lad dem dog.

    falkeøje

    SvarSlet
  3. Kære Ulla,
    godt at du er tilbage ved tasterne efter en for lang pause.

    Var det ikke 10 danske redaktører der skulle møde op i Amman og måske gøres et hoved kortere ?

    Nogle kunne vi vel godt undvære, andre så jeg helst forblive på deres redaktioner.

    Den trinde dreng har angiveligt udtalt, at han overvejer at møde op.
    I så fald må vi vel sige "Gud i vold"

    Og ved profetens skæg, hvor var det dog lattervækkende, hvis det ikke var et dybt foruroligende tegn på hvad der rører sig, og hvad det er for en jura der råder blandt de underkastede.

    SvarSlet
  4. Du må vist mene Fanden i vold :-)

    SvarSlet
  5. Hej Ulla,
    Jeg kan jo ikke kræve at du skriver mere end du gør, men du har været savnet!

    Synes bare den er svær denne her:

    Al Kaj da hader Danmark så meget at de bomber en menneskesmugler på vej til ambassaden for at skaffe 2 unge muslimske kvinder, der sikkert også hader os, hertil, så vi kan forsørge dem. Det er nok blevet forhindret nu!

    På den anden side må man også have medfølelse med disse mennesker i deres ufattelige tragedie, fanget som de er i den dybeste fattigdom i et land der er ødelagt af kombinationen religiøs fanatisme og apati.

    Men i det store spil er det der tæller jo nok at vi må indse at pakistaneres ve og vel er Pakistans ansvar, og det samme helt grundlæggende er tilfældet for Danmarks vedkommende, uanset hvad nogen har tudet os ørerne fulde med gennem et par generationer.

    SvarSlet
  6. Burde vist have skrevet så det ikke kan misforstås:

    Men i det store spil er det der tæller jo nok at vi må indse at pakistaneres ve og vel er Pakistans ansvar, ligesom danskeres ve og vel helt grundlæggende kun er Danmarks ansvar, uanset hvad nogen har tudet os ørerne fulde med gennem et par generationer.

    SvarSlet
  7. jens hansen

    sjovt nok fik jeg den tanke, at nu må Danmark vise sig fra sin bedste side og hente de 2 Pakistanske piger herop - for det var jo hvad den bombedræbte Onkel ville.

    Han der jo var DANSKER og som boede sammen med familien i deres landsby i Pakistan.

    At være Dansker .... en ligeyldig betegnelse, som kun har en form for "værdi", fordi der følger en del goder med.

    Trist.

    Vivi Andersen

    SvarSlet
  8. Kære Ulla,
    Jeg vil bare sige hej - jeg har først for nylig opdaget din blog og læst det hele. Jeg er en stor beundrer, og min ambition er, at min egen blog med tiden bliver halvt så god som din.
    Keep up the good work...
    :-) Ulla

    SvarSlet
  9. Kære Ulla,

    ja, det hedder sig jo at Fanden hytter sine.

    Imidlertid tænkte jeg på den tilgivende Gud, der sikkert også har rum for den trinde dreng, når han står med hatten i hånden foran Keruberne.

    mvh.nielsmk

    SvarSlet
  10. @ Jens Hansen

    Du skriver bl. a. til Ulla: "Jeg kan jo ikke kræve at du skriver mere end du gør[...]"

    Det er god debatkultur at lade en saglig begrundelse følge på sine meningstilkendegivelser. Især, de mere sjældent sete og eksotiske. Hvad mener du? Er DU forhindret i at tvinge Ulla? Skal resten af menneskeheden så også afstå fra det? Hvad mener du?

    Du kan ikke bare slynge den slags postulater ud! Så giver du jo ikke os andre en chance for at diskutere med dig.

    Har du forresten hørt, at Tøger Seidenfaden har ladet forstå, at han overvejer at møde op til retsmøderne i Jordan? Men en mand, der alligevel plejer at skrive med hovedet under armen, lader sig vel heller ikke kyse ved udsigten til sådan en rørende naiv, symbolsk "afstraffelse" som en - ha ha - dekapitation.

    P. S. Der hviskes i krogene (men hyshhh, sig det for guds skyld ikke til nogen), at de snu jordanere omgås med hemmelige planer om at overraske Tøger med en rigtig straf: tre år i et muslimsk fængsel ...

    SvarSlet
  11. Så var den der!
    Som sædvanligt elegant indpakket kynisme.
    Jens Hansen og Vivi Andersen tager prisen for deres slet skjulte godten sig over det danske offer for bomben, onklen, menneskesmugleren, som altså både var af pakistansk oprindelse og tilmed opholdt sig i pakistan og derfor åbenbart ikke skal gøre sig fortjent til den mindste smule medmenneskelighed.
    I sætter Ullas satire over islamismen i skyggen med jeres egen umenneskelighed.

    SvarSlet
  12. Jeg mener heller ikke, at man skal øffe i, at den dræbte var dansk forsørget invalidepensionist på vej til arbejde på den danske ambassade. Hvad betyder det. (((Men det bekræfter de vise ord, som én engang skrev til mig i en kommentar til noget, jeg havde skevet om sygedage: "Enten er man rask, eller også er man død!"))).

    Nå. IKKE MORSOMT :-(

    Men de islamiske horrorister må nu til at docere deres horror, ellers ender det nu med, at vi griner af det. Der går halloween i det, BØØH. Less is more.

    Terrorismen er blevet kjedsommelig, det er et faktum. Og de dér lange, alvorlige, skæggede dødningeansigter, der lover død og helvede, jamen de ligner mest sidste års udklædninger fra Toys´R´us. Kedningen har ædt dem, det er slut. Passer gaden, tilbage til arbejdet, ingen gider se mere på jer.

    SvarSlet
  13. Hej Ulla,

    jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på den hilsen, der er til dig fra din navnesøster, lidt længere oppe af tråden. Hun er også en rigtigt klog og sympatisk blogger. Du skulle tage at følge linket til hendes side.

    Nu er der to vidunderlige Ulla'er på nettet!

    SvarSlet
  14. Godmorgen! Jeg har skam klikket, men jeg synes kun, der lå ét indlæg. Jeg synes, jeg har set bloggen før, hvor der lå en masse tekst..? Nå, men så googlede jeg dig lige, Ulla, og fandt en masse andre spændende ting, så det var fint :-)

    SvarSlet
  15. Linket herfra går til den gamle blogspot-adresse, det er klart... den ny adresse er betydning på wordpress.
    Tak for de pæne ord, Morten. I kan jo kalde os kloge-Ulla og aspirant-Ulla for at undgå misforståelser
    :-)

    SvarSlet
  16. I kan også bare nøjes med at kalde mig wannabe-Ulla :-)

    SvarSlet
  17. Hej Ulla NT

    Ja, jeg ved hvad du mener. Jeg er også efterhånden nået dertil, hvor jeg skriger af grin, hver gang jeg hører endnu en Al-Qaedas barnlige og skrydende trusler.

    Jeg er for længst holdt op med at blive nervøs, når jeg hører truslerne. Det er så arabisk, så typisk, de har det først og fremmest i munden. Små mennesker, med små hoveder og bitte bitte små peniser, er hvad Osama og hans tilhængere er.

    Til gengæld bliver jeg vred, fordi det irriterer mig, at der findes mennesker, der er så tilbagestående og primitive. Når jeg hører de lattervækkende trusler, får jeg ikke lyst til at gemme mig, nej, til gengæld øges min foragt for alt islamisk. Den øges og øges og øges, og hvis truslerne bliver tilstrækkeligt magfoldige og hyppige, vil der komme en dag, hvor verden ikke længere er stor nok til at rumme både mig og islam.

    Den dag dør islam.

    Mackety

    SvarSlet
  18. Det er da praktisk med en Ulla mere, jeg trænger også til noget aflastning :-)

    Mackety: Ja, selvfølgelig øges foragten.

    SvarSlet
  19. Jeg kan se at min kommentar har givet anledning til nogle svar:

    @Morten:
    Faktisk ville jeg bare udtrykke min påskønnelse af at Ulla bruger sine evner og energi på at skrive her, andet var der ikke i det. Jeg undskylder hvis jeg skrev uforståeligt!

    @torben:
    Hvis det er kynisk at prøve at forstå verden sådan som den er og ikke sådan som man kunne tænke sig at den var, så vil jeg foretrække at være kynisk. Men derfra og til at godte sig over ulykker der rammer mennesker er der et langt stykke. Jeg mener blot ikke at Danmark kan have nogetsomhelst forhold til at man hos verdens mest ustabile atommagt render rundt og bomber tilfældige mennesker. Helt grotesk bliver det hvis bombematerialet var gødning som kunne have været brugt til at dyrke jorden i det fattige land.

    SvarSlet
  20. @ Jens Hansen

    Hej Jens ! Først nu ser jeg din kommentar.

    Undskyld, jeg tog bare afsæt i dine ord i et lidt pjattet forsøg på at gøre mig lystig. Det hele handlede om at deltage i din påskønnelse af Ullas skriverier.

    Jeg satte bare et spøgefuldt ment spørgsmålstegn ved, at man ikke skulle kunne kræve, at Ulla skriver ...

    For hvorfor skulle man egentlig ikke det - ikke sandt!

    SvarSlet