onsdag, april 08, 2009

Foghs undskyldning

Jeg er ikke vild med Foghs respektsnak, når det kommer til islam, og det er han næppe heller selv. Men når det er sagt, så var det faktisk ganske frækt af Fogh at indlede sin tale til de opblæste tyrkere med ordene:

"First of all I want you to know how... how SORRY I am that my first public appearance after being electet Secretary-General of NATO is in a condition which might give you the wrong impression of the character of my new job..." (DR).

Dén undskyldning fik de, helt uden at have have bedt om den. Erdogans smil så stift ud.

6 kommentarer:

  1. Alene Erdogans sure fjæs var seancen værd. Fogh har en vis klasse, selvom han mest meler sin egen kage.

    SvarSlet
  2. Fogh vred armen af led med (ubevidst) vilje under sit natlige (knæ-?)fald - ville salig Freud have ment. Og det mener jeg også. Det er den fysiske manifestation af den psykiske vold han gør på sig selv.

    Alene det, at Fogh lod sig købe til at stå på en talerstol i åndelig bodsdragt og tale om noget, der ikke vedkommer hans job som generalsekretær for NATO, er noget af det mest absurde og uværdige, som tænkes kan. Han var nødt til at vride skulderen af led i den situation. Jeg ville have gjort det samme.

    Ellers var bemærkningen underholdende - anledningen taget i betragtning.

    - - -

    SvarSlet
  3. *LOL*... Jo, uha, Morten. Jeg er bange for, du har ret. Vi må håbe på, at det altsammen kommer med i historiebøgerne. Det er jo helt mytisk..

    SvarSlet
  4. Ja, eller han kunne have sagt: Som I alle véd, er en af grundene til, at Tyrkiet ikke kan blive medlem af EU lige nu, at anholdte på politistationerne stadig rutinemæssigt udsættes for vold og mishandling. Så jeg vil gerne indlede med at forsikre alle om, at jeg IKKE har været i det tyrkiske politis hænder.

    SvarSlet
  5. Jeg vil tro, at Erdogan sad som en stor skoledreng med en kikkert for øjnene, medens han opstemt og forventningsfuldt håber på, at genboens storbarmede datter skal smide toppen, inden hun går i seng. Men så pludselig bliver lyset slukket og gardinet trukket for.. Øv, tænker Erdogan..

    SvarSlet