fredag, september 04, 2009

Konferencer

For os, der befinder os omkring H i nedenstående politiske spektrum...

... venter der en lykkelig kombination af arrangementer her i slutningen af september.

Lørdag d. 26. september er der Dhimmi-konference i Trykkefrihedsselskabet med Bat Ye´or, Patrick Sookhdeo, Andrew Bostom og Sam Solomon.

Søndag d. 27. september afholder Liberal Alliance liberalismekonference med Torben Mark Pedersen, David Gress, Henrik Gade Jensen, Martin Ågerup, Otto Brøns Petersen og Kasper Støvring. Efter talerne er det nationale til paneldebat.


Begge konferencer foregår i Landstingssalen.

12 kommentarer:

  1. Illustrationen fik mig til at tænke på om vort samfund er splittet ligesom linierne i vort flag:

    Øverst har vi den halvdel der lever i relativ tryghed og sikkerhed og som stemmer på tildels DF, på S og mere og mere kun på SF.
    Nederst har vi den halvdel hvor kampen for tilværelsen er mere nærværende og som stemmer på V, K og tildels DF.

    Til venstre har vi dem der har deres så meget på det tørre at de har råd til at have de rigtige meninger, og til højre den gemene hob som er nødt til at forholde sig til virkeligheden. Her ser jeg blot R og DF yderest til hver side.

    En grov opdeling, men måske alligevel et billede på et samfund som har slået nogle revner på mere end en led?

    Mvh
    Jens Hansen

    SvarSlet
  2. Du bør se, at få lavet, det parti. Liberal alliance, har lidt af det, der skal til, men den Radikale fortid hos mange af stifterne, gør dog, at der lidt bøløde steder steder i fundamentet.
    Otto Kjærgaard.

    SvarSlet
  3. Otto: Det ved jeg ikke, hvordan man gør. Men jeg vil gerne være ideologisk assistent.

    SvarSlet
  4. Ja, jeg ved desværre ikke hvem vi skal spænde for den vogn, linie H. Jeg vil også gerne køre med den, det tror jeg iøvrigt, der er mange der vil.

    Hvis man skal flytte nogle af de eksisterende partier i den retning, tror jeg det bliver et langt sejt træk.

    Venstre er alt for fedtet ind at forvalte det socialdemokratiske velfærdssamfund, så dem ha jeg opgivet.

    De Konservative er en legestue. Dansk Folkeparti er det ny socialdemokrati.

    Liberal Alliance har nogle gode intentioner, men jeg jeg er meget skeptisk overfor det projekt, medmindre de kan frigøre sig fra Deres Radikale forhistorie.

    Otto Kjærgaard

    SvarSlet
  5. Selv placeret omkring Friedmanns position i samme skema andet steds, til venstre for I, der ses til venstre for "dumt svin", er H ikke en mulighed.
    Peter Buch

    SvarSlet
  6. Peter Buch forklar lige hvad du mener. Det er måske interessant, men jeg forstår det ikke.

    SvarSlet
  7. H (bogstavet) er på figuren placeret oppe til højre mellem de to dumme svin, I (bogstavet) er placeret mellem et svin og en duks, jeg er i min seneste måling selv placeret mellem en duks nærmere et svin ude lidt til venstre for I.
    Friedmann er på en af figurerne på political compass placeret nær I.
    Friedmann er en økonom.
    Jeg er en arbejdssøgende person.
    Peter Buch

    SvarSlet
  8. Peter Buch, du taler nok om denne her: http://mywheel.net/blog/wp-content/uploads/2006/01/axeswithnames.png

    Er du til Liberal Alliance, så?

    Jeg er i øvrigt ikke enig i at den lodrete akse går mellem anarki og fascisme (som på billedet, jeg linker til). Fascisme er dyrt, det kræver en stor stat. Jo længere, man kommer ud til højre på fordelingsaksen, jo mindre bliver staten. Fascisme kan derfor kun fungere i øverste venstre felt, anarki kun i nederste højre felt (man kan ikke have anarki, når staten har fuld kontrol over borgernes penge).

    Hvis mit kompas skal sættes ind i et interantionalt kompas, så er det spørgsmålet, om mit kompas overhovedet når ud over nederste venstre felt?

    SvarSlet
  9. Skal der egentlig ikke stå et Z på Hs plads. Det gamle fremskridtsparti havde da disse kendetegn?

    SvarSlet
  10. Nej Ulla

    Jeg stemmer DF.
    Men så gerne private stod for mere end de gør.

    Peter Buch

    SvarSlet
  11. Jeg er vist et af de rigtig dumme svin ;)

    Mvh

    Mackety

    SvarSlet
  12. Tak for de interessante oplysninger

    SvarSlet