søndag, marts 29, 2009

Fra den kreative klasse

Ole Bornedal kunne ikke lige finde på andet, så i sin sidste film har han reproduceret den radikale klassiker: pis lidt på det, der er tilbage af landbefolkningen, pis lidt på det, der er tilbage af kristendommen og bild så dig selv og andre ind, at du har kreeret en enestående afsløring af tidens dybeste problemer.

""Fri os fra det onde" handler om en lykkelig og formentlig Politiken-læsende familie med to børn, der bosætter sig på faderen Johannes´ hjemstavn langt ude i flovfurerne. Her er det en sand begivenhed, når tivoli kommer til byen med sine radiobiler og et øltelt, der hurtigt forvandles til en voldsarene på en bund af pis. Tilsæt musik af Fede Finn og Fynny Boyz, så kender de fleste konceptet. Johannes (Lasse Rimmer) får hjælp til restaureringen af sit hus af Alain, en lokal muslim kaldet "Negeren", der er blevet på egnen , efter et asylcenter er lukket. Da Johannes´ truckførende bror, Lars (Jens "Polle fra Snave" Andersen), en dag forårsager en dødsulykke på landevejen, ser han sit snit til at tørre ansvaret af på Negeren, hvilket i øvrigt udtale noget i retning af "Ne´arn". Inden længe befinder Negeren sig i Johannes´ hus, mens horder af bøvsende og bøvede bondeknlde forsøger at trænge ind for at straffe den fremmede" (JP 29.03.09).

Dybsindige Bornedal lægger ansigtet i tænksomme folder og lader banaliteterne vælte ud:

"Vi ved jo, at underskud udspringer af fattigdom, og når man så kører ude i Vestjylland, så findes der altså de her næsten nedlagte landsbyer med nedlagte skæbner, som hænger på nogle nedslidte værtshuse. Og hvis man så har haft en flygtningelejr, der er blevet nedlagt, og en gut, der hedder Alain, der er blevet hængende i byen, har man et godt set up. Det er lige nøjagtig her, det hele koger over". Mmm, tit.

Og så slutter han med en køkkenreklames selvindsigt: "Jeg er så glad for, at man ikke kan placere mig et bestemt sted".

fredag, marts 27, 2009

Pædagogisk forskning

Den knivskarpe pædagogiske forskning har opdaget, at rapmusik kan løse bandeproblemerne.

"Det gælder om at møde de unge, hvor de er, og engagere dem i noget, de finder meningsfuldt og kan være stolte af. Det kan være rap eller fodbold, så de på sigt kan være med til at lave arrangementer. Dette kan give fremtidsperspektiver, et alternativ til gaden og anerkendelse for andet end kriminaliteten", mener lektor Line Lerche Mørck fra Danmarks Pædagogiske Universitet. Hun har ladet sig informere af rødder, der har fået ansættelse som "gadeplansarbejdere".


Kirsten Hviid fra Aalborg Universitet er enig. Hun har skrevet Ph.D. om unge i gademiljøet og har forsket sig frem til, at de unge skal have lov til at udfolde deres interesser: "Den respekt og succes, de får blandt vennerne ved at begå kriminalitet, kan de også få ved at stå på en scene eller spille godt på en fodboldbane". Det skal selvfølgelig bare lige iscenesættes.

Et fint eksempel er 12-årige Khalid Hammad. Han "gider ikke hænge på gaden", han vil hellere rappe: "Jeg elsker at optræde. Når jeg står på scenen, er det, som om jeg ejer det hele". Han har selv lavet denne tekst:

"Så prøv at fatte det main jeg prøver overleve
Har ingen stress men jeg prøver holde mig positiv
Drop dit pis med dit adfærdspsykologi
Som min storebror sagde jeg prøver bare at komme forbi
Jeg har ikke planer om at gøre det til en vane
Jeg prøver bare at se om vi kan leve med hinanden
Det det shit jeg gør der holder mig tilbage
Til den onde cirkel som jeg lever af"

Trods sit åbenbare talent satser Khalid Hammad ikke på en karriere inden for rappen. Han vil være pilot eller advokat (Metroexpress 25.03.09).

Amr Khaled om infiltration

Egyptiskfødte Amr Khaled er af The New York Times Magazine blevet beskrevet som verdens mest indflydelsesrige muslimske TV-prædikant. Hvis man skulle beskrive hans strategi for den muslimske minoritet i Europa, er infiltration den eneste rigtige betegnelse. Det er også det ord, han selv bruger i dette lille klip, som Uriasposten har fundet (ligger på Memri TV):



Hvad er det, manden siger:


"The most important thing is that there are 25-30 million Muslims in Europe. This figure has many implications. The Muslims keep having children while the Europeans don´t. This means that within 20 years, the Muslims will be a majority, which may have an exceptional influence on the decision-making. This makes other groups very angry, and they consider this to be very dangerous. These are the enemies of Islam, as we know full well. Butt the peoples of the West know nothing about the Muslims. Statistics show that 70% do not know who the Prophet of the Muslims is. […] The goal of the enemies of Islam is to drive the 20-30 million (Muslims) out of Europe. […]
In order to drive the Muslims out of Europe, the European peoples must have a pretext giving them legitimacy to do so like they had in Bosnia.[...] Therefore, their solution is to continue the provocation (against the Muslims), and to continue to do things that would provoke the Muslims, who would make mistakes, such as bombing and other unusual responses. Then the European wold say: "Whats´s this? What are they doing?" Then they would have a pretext for what would follow. […] What is the solution? We must be very realistic and positive. What we need is for the 30 million Muslims in Europe to infiltrate (society), and to show European and western society how respectable and successful they are. […] If the 30 million Muslims manage to ignore these provocations and to channel their anger in support of the prophet Muhammad and of Islam into becoming walking propaganda machines… Each person should say: I am an ambassador of Islam, and they should all take action throughout Europe, in the companies that they work, in sports clubs, and in any place where they can mingle and fit in with the Europeans, and where they can show them their moral values and their success. That will abolish the plan, and the Muslims will remain in Europe. We really need ten years for the Muslims in Europe to become firmly established and very successful".

Her formuleres en bevidst, bedragerisk beroligelsesstrategi. Muslimer opfordres til at kanalisere deres vrede over de vantro indfødtes opførsel ind i en desto mere korrekt og dydsiret muslimsk fremtræden. Tidspunktet er kritisk. Det er nu, muslimerne skal tænke strategisk. Amr Khaled siger i klartekst, at muslimerne kun behøver at tåle ydmygelserne 10 år mere, så har islam for alvor taget Europa. Naturligvis med en skjult reference til dengang, det ikke lykkedes, nemlig da de blev jaget ud af Spanien og blev slået ved Wien.

Infiltrationsstrategien er aldrig nævnt blandt de andre minoritetsstrategier i fagbøgerne. Det er skidt, for netop den strategi ville faktisk kunne forklare mangt og meget.

Extras: DR skrev om Amr Khaled her, hvor der også er link til TV-avisens klip fra dialogmødet i 2006. Kristeligt Dagblad heppede på ham og hans fredsommelige dialogbestræbelser her. Han bliver klart positioneret som moderat, dvs. de æder maddingen råt. Mest interessant er Uriaspostens beretning fra mødet, hvor alle kneb blev brugt. Det krav, som formuleres på mødet, er i øvrigt netop blevet vedtaget netop i går, nemlig en FN-resolution, der gør æreskrænkelse af religioner til et brud på menneskerettighederne.

mandag, marts 23, 2009

Multikulturelle Oslo

Her er én til gøre/røre-børnene, altså dem, der ikke er så stærke i at abstrahere og følge ræsonnementer, men ligesom skal vejen for at forstå den:

  • Andelen af minoritetselever i Oslos skoler er 36,3 procent.
  • Norske børn er i mindretal på 37 af Oslos skoler (Aftenposten).
  • Muhammed er det mest populære drengenavn i Oslo.
  • 72,8 procent af voldtægtsforbryderne i oslo har anden etnisk baggrund
  • 73 procent af voldtægtsofrene er norske piger (Norsk Politi: Voldtekt i Oslo 2007).

Mere lærestof til gøre/røre-børnene: "Det var som om djevelen kom mot meg".

Ikke for friheden, men for Vesten

Her er en lektie, vi alle har for. Ordene er Katrine Winkel Holms:

"Vi er ude i en "værdikamp" mod "ekstremismen", bliver det gerne sagt i debatten. Vores værdier og principper er på spil, og står vi ikke fast, svigter vi de sidste 200 års oplysningstradition. Alt sammen rigtigt, men det er mere end det. Det er alt, hvad Vesten har og er, der er på spil. Meget mere end de sidste århundreders udvikling i retning af modernitet. Det er på tide at sige det ligeud, også for at undgå at havne i handlingslammende selvmodsigelser.

Tag fx. flerkoneriet, som af bagvejen legaliseres i England. Meget snedigt spillede formanden for Muslimsk Forum i England i et interview her i avisen frihedskortet i sin argument for denne form for helligt harem: "Hvorfor skal staten blande sig i, hvor mange koner en mand tager?".

Kender vi ikke argumentationen? Det er som talt ud af munden på en VU´er under 20: Det er et utåleligt indgreb mod den personlige frihed, når staten direkte forbyder en mand at have mere end én kone. Den slags detailregulering skal staten holde sig fra - i frihedens navn.

På den måde kan frihedskortet også spilles mod os. Så når flerkoneri skal afvises, må man et spadestik dybere ned.

Så viser det sig, at flerkoneri her i landet har været forbudt siden 1200-tallet. Det skyldes den katolske kirke, der ved samme lejlighed indførte forbud mod tvangsægteskaber. Og meget tyder i øvrigt på, at vores gæve forfædre ikke så mildt på denne religiøse indblanding i privatsfæren.

Så det er ikke bare overfladisk, men direkte forkert, når spørgsmålet om flerkoneri gøres til en kamp mellem "religion" på den ene side og "modernitet" på den anden. Nej, det er en langt ældre kamp mellem vestlige og islamiske normer. Det er et spørgsmål ikke kun om at forsvare friheden, men om at forsvare Vesten" (Katrine Winkel Holm: "Forsvar for Vesten", JP 21.03.09).

søndag, marts 22, 2009

Integrationslitteratur

Integrationsteorien trænger til at tage sig selv lidt alvorligt. Der fabuleres ganske frit og gratis, fx af Jacob Holdt i dagens JP:

"Indtil 9/11 spurgte mine danske medpassagerer altid: »Hvorfor bærer USA's muslimer ikke tørklæde?« Jeg svarede altid drillende: »Fordi de herovre ikke behøver at beskytte sig mod hadefulde danskere.«... [...] Høj kriminalitet viser dog bedst, om en gruppe føler sig inkluderet i et samfund. Udelukkede mennesker bliver vrede, kriminelle, bandekrigere og terrorister og får et hadefuldt sprog, som det ses i både danske ghettoer og sorte i USA. Derimod har amerikanernes inkluderende holdning til indvandrere gjort dem tryggere, idet indvandrernes kriminalitet derved er blevet 3,5 gange så lav som deres egen".

Han lader altså læseren forstå, at disse befolkningsgruppers kriminalitet og had ganske enkelt skyldes andres ekskluderende adfærd. Det er ikke en forsigtig tese. Det er ikke den eneste mulige forklaring, det er ikke en selvfølgelig forklaring - faktisk er det ikke engang en oplagt forklaring. Tænk, hvis folk tror, at det er noget, han ved?

Apropos viden. Jeg var for nylig hele studiebiblioteket igennem for at finde integrationslitteratur. Faglitteratur. Den skulle gerne have en vis kvalitet, fx skulle der selvfølgelig være en komparativ tilgang til de forskellige forklaringer, som forskellige metodiske og politiske traditioner opererer med. Det skulle være noget, folk blev klogere af. Jeg slæbte en masse bøger med hjem.

Ak! Stort set altsammen lignede noget, Jacob Holdt havde kastet op i forening med Rune Engelbreth. Der er absolut ingen metodiske og videnskabsteoretiske overvejelser. Altid kun ét perspektiv. Fri fabuleren, snurrige antagelser præsenteret som fakta, ingen selvkritiske overvejelser. Små, dumme stråmænd. Overalt overflod af normativitet og mangel på analytisk stringens. Definitionerne er vage og flydende. Forklaringerne er uldne og mystiske. De udfordres ikke, hverken af andre forklaringer eller af at blive sammenholdt med realiteterne. Emnet ligger totalt underdrejet.

fredag, marts 20, 2009

Saudisk videnskabsjournalistik

Danske aviser har alt, alt for mange artikler, der består af propagandakugler, støbt af lobbyister, udvalgt af et venstreorienteret nyhedsbureau og derefter kritikløst klippet ind i avisen.

Som nu fx. sidste festlige bordbombe fra de varme lande. Den, der viser, at muslimer fra hver en krog af verden er mere vestlige end vesterlændingenes selv osv. (se fx Berlingske). Artiklerne indeholder ingen titel på den undersøgelse eller rapport, der ligger til grund. Der er ingen angivelse af, hvem der har lavet undersøgelsen. Der er ikke et ord om hvor og hvornår og hvordan. Bare en række utroligt positive tal og en masse jubel. Den tidligere mellemøstdiplomat Henry Hogger og den tidligere FN-forhandler Salman Shaikh missionerer for disse enestående tal. Hvorfor de rejser verden rundt med disse tal og hvem, der betaler for det, er der ingen, der bekymrer sig om.

Det viser sig, at den bagvedliggende undersøgelsen er lavet af the The Muslim West Facts Project, et partnerskab mellem the Gallup Organisationen og the Coexist Foundation. Sidstnævntes udtrykkelige mål er at få gode data ud til opinionsledere verden over med det formål at "forbedre relationerne". I 2008 afholdt de på den saudiske kong Abdullahs initiativ og bevilling en verdenskonference om dialog, som man kan læse mere om her. The Coexist Foundation har indgået en 10-årig not-for-profit-aftale med Gallup mhp. at få verdensundersøgelsens muslimske resultater ud.

Denne uges bordbombe er baseret på en bog, der udkom for et år siden: "Who Speaks for Islam? What a Billion Muslims Really Think" af John L. Esposito and Dalia Mogahed.
Hvem er de to forfattere så? Egyptisk fødte Dalia Mogahed er leder af Gallup Center for Muslim Studies, altså den del af Gallup, der er involveret her. Hun er også leder af The Muslim West Fact Project, altså dette specifikke saudiskfinancierede forsknings- og kampagneprojekt. Hun er statistiker og missionær i samme person. Hun er forfatter til den række af rapporter, hvis usædvanligt positive data ligger til grund for bogen.

John L. Esposito er professor på Georgetown University og leder af Georgetown's Prince Alwaleed Bin Talal Center for Muslim-Christian Understanding.

Prins hvad? Det var da et sjovt navn til et universitetscenter?

Prins Al-waleed bin Talal er den saudiske kong Abdullahs nevø, verdens 22. rigeste mand. Det var ham, der tilbød New York City 10 mio dollars til genopbygning efter 11. september, men fik nej tak. New yorkerne brød sig ikke om hans snak om, at angrebet skyldtes amerikansk udenrigspolitik. Men prins Al-waleed kunne godt få lov til at doneret 20 mio. dollars til Georgetown Universitys islamstudier, altså til John Esposito, vor medforfatter.

Doesn´t that stink.

lørdag, marts 14, 2009

Oversat igen (jeg elsker det!)

"Det finns goda vanor och dåliga vanor. Det här är en av de dåliga. Det har dödats massor av människor genom åren i och omkring och av de muslimska kolonierna. Varför skall just han släpas runt i gatorna? Det skall han naturligtvis, eftersom han är muslimernas första riktiga martyr, dvs någon som har dött i kampen mot en identifierbar fientlig makt. Med uppkomsten av en identifierbar fientlig makt kan vän-/fientligheterna gå upp i nivå 2. Det skall tydliggöras. Det skall firas.

En sådan martyr kan samla ummah'n i dess favoritkänslor, nämligen av kränkning i kombination med värdigt kontrollerad hämndtörst. För att påminna om hur alla hatar oss, hur mycket vi måste lida, hur skrupelfria våra fiender är, hur mycket de förtjänar att dö, hur många vi är, hur sårade vi är, hur mycket vi lider, hur arga vi borde vara etc.

Sådana marscher är krigshandlingar. HR-avdelningen [Human Resource], men ändå. En sådan hatmässig coitus interruptus är oerhört effektiv för att göra tre geniala saker på en gång: 1) att lura omvärlden att tro att man är rättvis och måttlig, trots att man pirrar hatet till det yttersta, 2) att stärka den muslimska kolonins sammanhållning-i-kränkning-och-elände och 3) att genom fina psykologiska mekanismer hetsa sönerna att trotsa all moderation och pragmatism för att engagera sig i kampen för sin förödmjukade nation (det fungerar varje gång).

Kom ihåg, om du kommer att delta: danskarna ombedes gå längst bak. Först de muslimska männen sedan de muslimska kvinnorna, och så alla nyttiga idioter."

En kommentar av Ulla Nørtoft Thomsen, som också skriver att vredespressen kommer att se till att skicka meddelandet om "slakten av danska muslimer" ut till alla rätta vederbörande.

Every Kinda People - min danske version ligger her.

torsdag, marts 12, 2009

Også dét nu

Skal vi nu til at have muslimernes usømmelige rundslæbning af lig i de danske gader?

Skudoffer bæres gennem Nørrebro

Har de tænkt sig at putte ham i en kiste, eller..? Vil de slæbe hans dinglende krop afsted under kaos og tumult - som palæstinenserne slæber døde børn i gaderne for at hidse hinanden op til had og krig?

Uanset hvad, så skal vredenspressen nok sørge for at sende budskabet om nedslagtningen af danske muslimer ud til alle rette vedkommende.

onsdag, marts 04, 2009

Mainstream Science on Intelligence

Nu ved enhver damefrisør, at vi alle er ens indeni, men vidste I godt, at 52 forskere inden for intelligens og relaterede områder tilbage i 1994 forsvarede konklusionerne i Richard J. Herrnstein og Charles Murrays bog The Bell Curve? I kronikken "Mainstream Science on Intelligence" (Wall Street Journal) skrev de under på følgende 25 kendsgerninger vedr. intelligens:

"Since the publication of "The Bell Curve," many commentators have offered opinions about human intelligence that misstate current scientific evidence. Some conclusions dismissed in the media as discredited are actually firmly supported.

This statement outlines conclusions regarded as mainstream among researchers on intelligence, in particular, on the nature, origins, and practical consequences of individual and group differences in intelligence. Its aim is to promote more reasoned discussion of the vexing phenomenon that the research has revealed in recent decades. The following conclusions are fully described in the major textbooks, professional journals and encyclopedias in intelligence.

The Meaning and Measurement of Intelligence
1. Intelligence is a very general mental capability that, among other things, involves the ability to reason, plan, solve problems, think abstractly, comprehend complex ideas, learn quickly and learn from experience. It is not merely book learning, a narrow academic skill, or test-taking smarts. Rather, it reflects a broader and deeper capability for comprehending our surroundings--"catching on," "making sense" of things, or "figuring out" what to do.

2. Intelligence, so defined, can be measured, and intelligence tests measure it well. They are among the most accurate (in technical terms, reliable and valid) of all psychological tests and assessments. They do not measure creativity, character personality, or other important differences among individuals, nor are they intended to.

3. While there are different types of intelligence tests, they all measure the same intelligence. Some use words or numbers and require specific cultural knowledge (like vocabulary). Others do not, and instead use shapes or designs and require knowledge of only simple, universal concepts (many/few, open/closed, up/down).

4. The spread of people along the IQ continuum, from low to high, can be represented well by the bell curve (in statistical jargon, the "normal curve"). Most people cluster around the average (IQ 100). Few are either very bright or very dull: About 3% of Americans score above IQ 130 (often considered the threshold for "giftedness"), with about the same percentage below IQ 70 (IQ 70-75 often being considered the threshold for mental retardation).

5. Intelligence tests are not culturally biased against American blacks or other native-born, English-speaking peoples in the U.S. Rather, IQ scores predict equally accurately for all such Americans, regardless of race and social class. Individuals who do not understand English well can be given either a nonverbal test or one in their native language.

6. The brain processes underlying intelligence are still little understood. Current research looks, for example, at speed of neural transmission, glucose (energy) uptake, and electrical activity of the brain, uptake, and electrical activity of the brain.

Group Differences
7. Members of all racial-ethnic groups can be found at every IQ level. The bell curves of different groups overlap considerably, but groups often differ in where their members tend to cluster along the IQ line. The bell curves for some groups (Jews and East Asians) are centered somewhat higher than for whites in general. Other groups (blacks and Hispanics) are centered somewhat lower than non-Hispanic whites.

8. The bell curve for whites is centered roughly around IQ 100; the bell curve for American blacks roughly around 85; and those for different subgroups of Hispanics roughly midway between those for whites and blacks. The evidence is less definitive for exactly where above IQ 100 the bell curves for Jews and Asians are centered.

Practical Importance
9. IQ is strongly related, probably more so than any other single measurable human trait, to many important educational, occupational, economic, and social outcomes. Its relation to the welfare and performance of individuals is very strong in some arenas in life (education, military training), moderate but robust in others (social competence), and modest but consistent in others (law-abidingness). Whatever IQ tests measure, it is of great practical and social importance.

10. A high IQ is an advantage in life because virtually all activities require some reasoning and decision-making. Conversely, a low IQ is often a disadvantage, especially in disorganized environments. Of course, a high IQ no more guarantees success than a low IQ guarantees failure in life. There are many exceptions, but the odds for success in our society greatly favor individuals with higher IQs.

11. The practical advantages of having a higher IQ increase as life settings become more complex (novel, ambiguous, changing, unpredictable, or multifaceted). For example, a high IQ is generally necessary to perform well in highly complex or fluid jobs (the professions, management): it is a considerable advantage in moderately complex jobs (crafts, clerical and police work); but it provides less advantage in settings that require only routine decision making or simple problem solving (unskilled work).

12. Differences in intelligence certainly are not the only factor affecting performance in education, training, and highly complex jobs (no one claims they are), but intelligence is often the most important. When individuals have already been selected for high (or low) intelligence and so do not differ as much in IQ, as in graduate school (or special education), other influences on performance loom larger in comparison.

13. Certain personality traits, special talents, aptitudes, physical capabilities, experience, and the like are important (sometimes essential) for successful performance in many jobs, but they have narrower (or unknown) applicability or "transferability" across tasks and settings compared with general intelligence. Some scholars choose to refer to these other human traits as other "intelligences."

Source and Stability of Within-Group Differences
14. Individuals differ in intelligence due to differences in both their environments and genetic heritage. Heritability estimates range from 0.4 to 0.8 (on a scale from 0 to 1), most thereby indicating that genetics plays a bigger role than does environment in creating IQ differences among individuals. (Heritability is the squared correlation of phenotype with genotype.) If all environments were to become equal for everyone, heritability would rise to 100% because all remaining differences in IQ would necessarily be genetic in origin.

15. Members of the same family also tend to differ substantially in intelligence (by an average of about 12 IQ points) for both genetic and environmental reasons. They differ genetically because biological brothers and sisters share exactly half their genes with each parent and, on the average, only half with each other. They also differ in IQ because they experience different environments within the same family.

16. That IQ may be highly heritable does not mean that it is not affected by the environment. Individuals are not born with fixed, unchangeable levels of intelligence (no one claims they are). IQs do gradually stabilize during childhood, however, and generally change little thereafter.

17. Although the environment is important in creating IQ differences, we do not know yet how to manipulate it to raise low IQs permanently. Whether recent attempts show promise is still a matter of considerable scientific debate.

18. Genetically caused differences are not necessarily irremediable (consider diabetes, poor vision, and phenalketonuria), nor are environmentally caused ones necessarily remediable (consider injuries, poisons, severe neglect, and some diseases). Both may be preventable to some extent.

Source and Stability of Between-Group Differences
19. There is no persuasive evidence that the IQ bell curves for different racial-ethnic groups are converging. Surveys in some years show that gaps in academic achievement have narrowed a bit for some races, ages, school subjects and skill levels, but this picture seems too mixed to reflect a general shift in IQ levels themselves.

20. Racial-ethnic differences in IQ bell curves are essentially the same when youngsters leave high school as when they enter first grade. However, because bright youngsters learn faster than slow learners, these same IQ differences lead to growing disparities in amount learned as youngsters progress from grades one to 12. As large national surveys continue to show, black 17- year-olds perform, on the average, more like white 13-year-olds in reading, math, and science, with Hispanics in between.

21. The reasons that blacks differ among themselves in intelligence appear to be basically the same as those for why whites (or Asians or Hispanics) differ among themselves. Both environment and genetic heredity are involved.

22. There is no definitive answer to why IQ bell curves differ across racial-ethnic groups. The reasons for these IQ differences between groups may be markedly different from the reasons for why individuals differ among themselves within any particular group (whites or blacks or Asians). In fact, it is wrong to assume, as many do, that the reason why some individuals in a population have high IQs but others have low IQs must be the same reason why some populations contain more such high (or low) IQ individuals than others. Most experts believe that environment is important in pushing the bell curves apart, but that genetics could be involved too.

23. Racial-ethnic differences are somewhat smaller but still substantial for individuals from the same socioeconomic backgrounds. To illustrate, black students from prosperous families tend to score higher in IQ than blacks from poor families, but they score no higher, on average, than whites from poor families.

24. Almost all Americans who identify themselves as black have white ancestors-the white admixture is about 20%, on average--and many self-designated whites, Hispanics, and others likewise have mixed ancestry. Because research on intelligence relies on self- classification into distinct racial categories, as does most other social-science research, its findings likewise relate to some unclear mixture of social and biological distinctions among groups (no one claims otherwise).

Implications for Social Policy
25. The research findings neither dictate nor preclude any particular social policy, because they can never determine our goals. They can, however, help us estimate the likely success and side-effects of pursuing those goals via different means.

The following professors-all experts in intelligence an allied fields-have signed this statement:"

[...]

Hvad blev der af vort dejlige land?

Jeg kan godt lide dette jævne og ligefremme læserbrev fra en ældre dame ("Hvad blev der af vort dejlige land?", JP 03.03.09):

"Henriette Kjær har 28/2 en kronik i JP, hvor hun spørger, hvordan vi får indvandrere til at blive gode samfundsborgere. Hun gør opmærksom på, at vore indvandrere, født som danskere, ikke føler sig danske, men fortæller, at de kommer fra et andet land.

Det betyder ganske enkelt, at det går tilbage på forældrene, som aldrig er blevet danske og vel derfor burde rejse tilbage til det land, som de er kommet fra, sammen med deres børn.

Jeg kan simpelt hen ikke forstå, hvem der har givet, lad os bare sige Vestens politikere, tilladelse og magt til at åbne deres grænser for en flok kulturelt anderledes stillede mennesker.

Jeg er ikke i tvivl om, at man har fået noget - måske i form af olie? - og derpå skrevet under på, at man til gengæld ville modtage en flok muslimer, som jo hurtigt er blevet til særdeles mange muslimer og nok er en stor pestilens for de fleste lande, for sandheden er, at Vesten er blevet ødelagt ved hele den muslimske indvandring.

Jeg kunne godt lide at vide, hvem der har sådan en magt i Danmark, at han/hun kan gøre det mod vort land uden at lade befolkningen noget vide?

Gamle mennesker som mig, der har kendskab til et dejligt land i min barndom, ungdom og voksenalder, er klar over, at vi aldrig får vort gamle land tilbage.

Derimod har vi fået et ros ind i vort land, som vi tidligere har set i andre lande, men aldrig i Danmark.

Vore politikere tror, at de kan købe sig fra problemerne med penge; de burde være blevet klogere for år siden. Mere og mere elendighed ser vi hver dag, men vi skal bare finde os i situationen og holde vor mund, selv om indvandrerne aldrig vil blive danskere. Vi får lov til at betale og se på, hvilken skade der anrettes i vort land.

Sidst, men ikke mindst: Mon ikke vore aner roterer i deres grave? De har slidt for deres land, gjort deres bedste. Hvad gør vi?

Vi kan end ikke videregive vort fædreland til vore børn og børnebørn, vore politikere har frastjålet os vort fædreland.

Er det EU, der står bag, hvad noget kunne tyde på, kan jeg kun sige: Lad os komme ud af EU, hellere i går end i dag".

søndag, marts 01, 2009

Føj

4 irakere hiver en 14-årig pige ud af en toiletkø på Vorbasse marked og voldtager hende oralt, vaginalt og analt. Pigen er lige blevet konfirmeret og har aldrig haft en kæreste. De får mellem 2 og 3 års fængsel og en betinget udvisning - altså ingen udvisning (Uriasposten).

Fy for Satan. Fy for Helvede. Nu går den bare ikke mere.

The rest is silence.

At tage

LO´s kampagne mod skattereformen er socialdemokratisk betonretorik som vi kender den fra alle uddannelsesinstitutioner og public servicekanaler:

"Glæd jer på godset. Trine financierer det nye tag på havepavillonnen". Underteksten lyder: "Trine er kok. Hun skal hvert år aflevere 2501 kr. til de rige, hvis VKO´s skattereform bliver vedtaget".

Aflevere til de rige? Men hvem er der nu lige, der afleverer til hvem?

.................Skat efter reform...... Skattelettelse
10. decil..... 181.350.................. 14.110
09. decil..... 104.970.................... 5.010
08. decil...... 86.850..................... 3.410
07. decil...... 72.760..................... 2.220
06. decil...... 63.000..................... 1.660
05. decil...... 54.090..................... 1.350
04. decil...... 45.250..................... 1.140
03. decil...... 37.000..................... 1.090
02. decil...... 29.210..................... 1.040
01. decil...... 16.810........................ 890
(WA 27.02.09)
De højst indtjenende 10 procent får ganske vist en skattelettelse på 14.110 kr. Det er næsten lige så meget som de fattigste 10 procent betaler til festen, nemlig 16.810 kr. Men selv efter denne skattelettelse betaler de højst indtjenende stadig 181.350 kr. om året i skat. Markant mere end alle andre grupper. Så Trine, du er ikke i nærheden af at aflevere noget til de rige, du tager bare en lille smule mindre. Det er ikke helt det samme.